Ректорат від 19.10.2020: про університет в умовах адаптивного карантину, вебінар «Методика використання цифрових технологій в освітньому процесі» та Міжнародну виставку «Інноватика в сучасній освіті»

Університет Григорія Сковороди в Переяславі > Публікації > Новини > Ректорат від 19.10.2020: про університет в умовах адаптивного карантину, вебінар «Методика використання цифрових технологій в освітньому процесі» та Міжнародну виставку «Інноватика в сучасній освіті»

У понеділок, 19 жовтня 2020 року о 10:00, у конференц-залі імені Василя Сухомлинського відбулося засідання ректорату у змішаному форматі проведення, який передбачав як очну участь з використанням засобів індивідуального захисту та дотриманням соціальної дистанції, так і дистанційну участь за допомогою платформи Microsoft Teams. На порядок денний постали питання щодо особливостей роботи університету, навчального процесу та підсумкової атестації в умовах адаптивного карантину, навчально-методичного вебінару «Методика використання цифрових технологій в освітньому процесі», стану ведення обліку успішності та відвідування здобувачів, підсумків участі університету у ХІІІ-й Міжнародній виставці «Інноватика в сучасній освіті» та стану оплати за надані освітні послуги.

Відкрив засідання кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з навчально-методичної роботи Вячеслав Різник, який від імені всього колективу університету з найщирішими побажаннями привітав із днем народження доктора історичних наук, професора, академіка, ректора університету Віктора Коцура. Після цієї почесної місії Вячеслав Володимирович перейшов до свого питання, яке стосувалось особливостей роботи університету в період адаптивного карантину. З 15 жовтня 2020 року університет функціонує в умовах продовженого адаптивного карантину. Відповідно до постанови КМ України від 13.10.2020 р. № 956 «Зміни, що вносяться до постанови КМУ від 22 липня 2020 року № 641» адаптивний карантин продовжено до 31 грудня зі збереженням усіх обмежувальних заходів.

Крім цього, на виконання листа МОН від 12.10.2020 р. «Про тимчасовий перехід на дистанційне навчання» з 15.10.2020 р. в університеті видано відповідні накази, що розкривають особливості організації навчання в умовах адаптивного карантину, унормовують питання проходження практики поза базами практики (оскільки ряд освітніх закладів та установ на карантині) та проведення підсумкової атестації з використанням дистанційних технологій. Зокрема проведення сесії та підсумкової атестації, як і минулого року, заплановано з використанням дистанційних платформ (Moodle, Microsoft Teams, Zoom). Щодо проведення навчальних занять – тут були численні дискусії університетської спільноти. Ректором було проведено нараду з деканами, консультації зі студентами. Як підсумок, у наказі зафіксовано рішення про змішану форму роботи. Форма побудови освітнього процесу буде визначатися з урахуванням епідемічної ситуації на кожному факультеті, кафедрі, в конкретній академічній групі. У центрі уваги – студенти і саме вони мають можливість обрати як навчатимуться – дистанційно чи у змішаній формі з частковим відвідуванням занять та дотриманням карантинних обмежень. Викладач транслюватиме усі заняття як в аудиторію, так і в монітор ноутбука, що дозволить забезпечити потреби усіх здобувачів. Крім цього усі навчальні матеріали мають бути завантажені на дистанційні навчальні платформи для асинхронного опрацювання. При цьому жоден студент не буде виселений з гуртожитку примусово. Адже серед студентів є сироти, працюючі студенти та студенти, які не можуть повернутися у червоні зони. Усі матимуть можливість навчатися у зручній формі.

Ще одним викликом є рішення комісії ТЕБ та НС. Згідно рішення Державної комісії з техногенної безпеки та надзвичайних ситуацій від 15.10.2020 р., починаючи з 00:00 понеділка (19 жовтня) в Україні почало діяти нове епідемічне зонування. Відповідно до оновленої мапи, місто Переяслав віднесено вже до помаранчевої зони. Для університету це означає заборону відвідування здобувачами освіти групами кількістю більше ніж 20 осіб. Проведення масових та спортивних заходів дозволено лише за участю до 20 осіб та не більше однієї особи на 10 м2 площі будівлі або території. У разі організації масових заходів університет має контролювати кількість гостей та обмежити доступ у разі перевищення допустимої їх кількості. Проте, завдяки завчасній підготовці, університет готовий до організації освітнього процесу та академічного життя в таких умовах. Проведено ряд навчальних тренінгів, семінарів та навчань. Викладачі та студенти готові до змішаних та дистанційних форм взаємодії.

Обговорення організації навчального процесу та підсумкової атестації в умовах адаптивного карантину відбулося у рамках другого питання порядку денного засідання. Керівник навчального відділу, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики технологічної освіти та комп’ютерної графіки Анатолій Брехунець виніс на розгляд членам ректорату декілька проєктів наказів, пов’язаних із теперішньою ситуацією в країні. Нормативно-регламентуючим документом для університету є постанова Кабінету Міністрів України від 13 жовтня 2020 р. № 956 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 641». У ній було змінено дату продовження адаптивного карантину – по 31 грудня. Анатолій Іванович ознайомив присутніх з основними положеннями наказів по університету, які наразі готуються.

Деканам факультетів, керівникам структурних підрозділів необхідно забезпечити організацію навчального процесу невипускових курсів денної та заочної форм навчання ОР «Бакалавр» та ОР «Магістр» з використанням змішаної форми навчання, в залежності від комплектування академічних груп та з урахуванням епідемічної ситуації, з 15 жовтня 2020 року. Навчальний процес організовувати та проводити згідно графіка, затвердженого наказом по університету № 136 від 25 серпня 2020 року «Про організацію та проведення навчального процесу у 2020-2021 н. р.». Очна чи дистанційна форма навчання – обирає здобувач вищої освіти в залежності від епідемічної ситуації та власних можливостей навчання. При організації дистанційної форми навчання обираються оптимальні платформи і програми, затверджені на засіданнях кафедр та радах факультетів. Рекомендованими є Microsoft Teams та Zoom з розміщенням відповідних матеріалів у навчальному середовищі на платформі Moodle. Організація навчального процесу, незалежно від форм навчання, відбувається відповідно затвердженого розкладу на I семестр 2020-2021 н. р. із зазначенням каналів зв’язку та платформ або програм при дистанційній формі навчання для денної форми навчання, та, згідно графіків заїзду роботи у модульному середовищі, заочної форми навчання.

Деканам факультетів, завідувачам кафедр, науково-педагогічним працівникам при запровадженні дистанційної форми навчання необхідно забезпечити: доведення до студентів інформації про розклад занять із зазначенням каналів зв’язку, платформ або програм; доступність викладача для здобувача вищої освіти та його присутність на робочому місці у встановлений розкладом час; постановку завдань, їх перевірку, опитування здобувачів, облік успішності з фіксацією в журналі обліку роботи академічної групи; фіксацію відпрацьованого робочого часу науково-педагогічними працівниками і сказаними платформами, програмами, із подальшим зберіганням на кафедрах та обліком у табелях виконаної роботи. Деканам факультетів, завідувачам кафедр при неможливості організації та проведення практичної підготовки на базах практик, організовувати та проводити практики відповідно до наказу по університету від 28 вересня 2020 року № 196 «Про організацію та проведення практик студентів в умовах карантину».

Необхідно встановити графік підсумкового тестового контролю невипускових курсів в період з 30 листопада по 18 грудня 2020 року денної форми навчання та І етапу ліквідації академічної заборгованості в період з 21 грудня по 31 грудня у дистанційному режимі на платформі Moodle. Дистанційне виконання модулю самостійної роботи студентами у модульному навчальному середовищі проводиться з 21 грудня по 31 грудня. І для денної, і для заочної форм навчання заліково-екзаменаційна сесія і модуль самостійної роботи виконується в дистанційному режимі на основі платформи Moodle.

Деканам факультетів потрібно забезпечити реєстрацію здобувачів вищої освіти у модульному середовищі до 23 листопада та подати графік підсумкового тестового контролю денної форми навчання до 13 листопада у навчально-науковий центр забезпечення якості освіти. Навчально-науковому центру забезпечення якості освіти слід забезпечити технічний супровід виконання підсумкового тестового контролю за розкладом деканатів, надати здобувачам вищої освіти цілодобовий доступ до тестових завдань з навчальної дисципліни в день тестування та відкрити доступ до модуля самостійної  роботи студентів в період з 21 грудня по 31 грудня. У разі технічного збою системи Moodle і неможливості встановити результати виконання тестових завдань, завдань модуля самостійної роботи студента, призначається повторне тестування відповідно до наказу. Ліквідація академічної заборгованості проходитиме у дистанційному режимі, за поданням розкладу деканатів та навчально-наукового центру забезпечення якості освіти.

З 15 жовтня – змішана форма навчання. У організації проведення навчального процесу керуватися варто пунктом № 1.3 наказу «Про організацію та проведення навчального процесу невипускових курсів періоду адаптивного карантину». Що стосується випускових курсів, з 9 по 20 листопада у дистанційному режимі на основі платформи Moodle, відповідно до розкладів, виконуємо модуль самостійної роботи і тестові завдання. З 23 по 28 листопада проводимо І і ІІ етапи ліквідації академічних заборгованостей. До 30 листопада формуємо накази про допуск здобувачів вищої освіти до підсумкової державної атестації. Деканам факультетів, головам екзаменаційних комісії запропоновано організувати роботу екзаменаційних комісій з підсумкової атестації здобувачів вищої освіти в період з 1 по 31 грудня в дистанційному режимі, на основі програмних ресурсів Microsoft Teams або Zoom та платформі Moodle і надати розклади роботи екзаменаційних комісії до 15 листопада до навчально-наукового центру забезпечення якості освіти.

Декани факультетів, завідувачі випускових кафедр повинні забезпечити формування тестової бази для проведення випускового кваліфікаційного екзамену на платформі Moodle та подати її до навчально-наукового центру забезпечення якості освіти до 15 листопада. Деканам факультетів необхідно організувати роботу формування замовлень документів про вищу освіту в ЄДЕБО з 16 листопада по 5 грудня для здобувачів вищої освіти ОР «Магістр» денної та заочної форм навчання і виготовлення та друк документів про вищу освіту деканатами факультетів з 14 по 24 грудня.

Фахівцю з інформаційних технологій навчально-наукового центру забезпечення якості освіти Василю Якубі потрібно забезпечити технічний супровід виконання підсумкового тестового контролю за розкладами деканатів, надавати цілодобовий доступ здобувачів вищої освіти до тестових завдань з навчальної дисципліни в день тестування, забезпечити розміщення, технічний супровід та якісний доступ до електронних тестових баз для складання випускових екзаменів і модулів у навчальному середовищі на платформі Moodle. Навчальний відділ повинен замовити документи про вищу освіту в ЄДЕБО до 12 грудня. Завідувачам кафедр і науково-педагогічним працівникам опубліковувати виконання роботи у складі екзаменаційних комісій відповідно до графіка, але не більше 10 годин в день. Суть третього проєкту про організацію роботи комісії в умовах адаптивного карантину зводиться до того, що кваліфікаційний екзамен потрібно буде здавати дистанційно, у Moodle, а ідентифікацію особистості та захист кваліфікаційної роботи – через Microsoft Teams або в Zoom.

Про результати навчально-методичного вебінару «Методика використання цифрових технологій в освітньому процесі» йшлося у виступах декана факультету гуманітарно-природничої освіти і соціальних технологій, кандидата політичних наук, доцента кафедри політології Віталія Коцура та кандидата педагогічних наук, доцента, завідувача кафедри цифрових технологій навчання Валерія Хомича. Факультет гуманітарно-природничої освіти і соціальних технологій, кафедра цифрових технологій навчання і відділ PR-технологій та зв’язків з громадськістю 15-16 жовтня 2020 року проводили навчально-методичний семінар на онлайн-платформі Microsoft Teams, 13 жовтня було організовано робоче засідання, де мали змогу брати участь усі бажаючі представники кафедр, деканатів і навіть студенти. До вебінару 15 жовтня приєдналося близько 70 осіб, а 16 жовтня – близько 80 осіб, хоча насправді учасників було набагато більше, адже деякі кафедри приєднувалися колективно. Нагадуємо, що для того, аби уточнити, хто брав участь у вебінарі та отримати сертифікат, потрібно зареєструватися у реєстраційному списку.

Після проведення вебінару виникла ідея видати навчально-методичний посібник по дистанційному навчанню для студентів та викладачів. Окрім цього, було створено графік консультацій доповідачів. До всіх, хто доповідав, згідно з графіком можна звертатися та отримувати роз’яснення з тих чи інших питань, які не були зрозумілими під час вебінару.

Декани факультетів доповіли про стан ведення обліку успішності та відвідування здобувачів і про стан оплати за надані освітні послуги. В університеті дотримуються всіх протиепідемічних заходів, а також приділяється велика увага дистанційній формі навчання, особливо це стосується II, III та IV курсів ОР «Бакалавр» і здобувачів ІІ року навчання ОР «Магістр». Журнали академічних груп ведуться згідно положень, бали переносяться в електронному систему вчасно. Стан оплати за надані освітні послуги контролюється деканами факультетів, а також проводяться усі необхідні дії для своєчасної оплати здобувачами освітніх послуг.

У свою чергу, кандидат історичних наук, доцент, фахівець навчально-наукового центру забезчення якості освіти Василь Якуба поділився з присутніми підсумками участі університету у ХІІІ-й Міжнародній виставці «Інноватика в сучасній освіті», яка відбувалася протягом 12-14 жовтня 2020 року в змішаному форматі (онлайн, дистанційно, заочно) у зв’язку з ускладненням епідеміологічної ситуації в Україні. Університет Григорія Сковороди в Переяславі традиційно брав участь в ній, зокрема, кафедрою цифрових технологій навчання була подана номінація «Упровадження цифрових технологій в освітній процес закладів освіти». А також представники факультету фінансово-економічної і професійної освіти дистанційно проводили педагогічний коучинг «Інноваційні інструменти педагогічної взаємодії в процесі організації освітньої діяльності закладу освіти». За результатами виставки, сковородинівський університет отримав золоту медаль, а організатори педагогічного коучингу – сертифікати учасників.

У блоці питань «Різне» кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з навчально-методичної роботи Вячеслав Різник зазначив, що, відповідно до наказу № 204 від 05.10.2020 р. «Про моніторинг організації та проведення освітнього процесу на кафедрах та факультетах університету в дистанційному режимі онлайн», запланований моніторинг даної роботи на факультетах і кафедрах. Сьогодні, 19 жовтня 2020 року, з 13:00 по 16:00 буде проводитись моніторинг факультету історичної і соціально-психологічної освіти та відповідних кафедр. Далі на черзі: 20 жовтня – факультет педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва; 21 жовтня – факультет технологічної і математичної освіти; 22 жовтня – факультет фінансово-економічної і професійної освіти; 27 жовтня – факультет фізичної культури, спорту і здоров’я; 28 жовтня – факультет української та іноземної філології; 29 жовтня – факультет гуманітарно-природничої освіти і соціальних технологій. Було створено комісію у складі проректора з навчально-методичної роботи Вячеслава Різника, керівника навчального відділу Анатолія Брехунця, керівника навчально-наукового центру забезпечення якості освіти Олени Усик, керівника відділу PR-технологій та зв’язків з громадськістю Оксани Луцик, фахівця з інформаційних технологій навчально-наукового центру забезпечення якості освіти Василя Якуби.

Кандидат педагогічних наук, професор, декан факультету педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва Наталія Ігнатенко зробила оголошення: «Як керівник академічної групи, яка зараз займається реалізацією проєкту «Зміни педагогічних факультетів у ХХІ ст.», хочу нагадати, що ми долучилися до цього проєкту і у першому засіданні взяли участь всі проректори Університету Григорія Сковороди в Переяславі. Вже є програма онлайн-курсів з реалізацією зазначеного проєкту і обговорені питання з приводу того, що можна буде долучити фахівців з інших факультетів, оскільки в сковородинівському університету педагогічна освіта це не тільки факультет педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва. Визначені дуже цікаві напрями для цих онлайн-курсів. Вони розкривають широкі теми, які можуть зацікавити сковородинівців. Один з напрямів роботи – це підтримка науковців в університетах, особливо у сфері науки і досліджень, та підвищення їхньої академічної мобільності , інший напрям – внутрішня оцінка вищих навчальних закладів».

На завершення засідання керівник відділу PR-технологій та зв’язків з громадськістю Оксана Луцик повідомила: «Наш відділ започаткував новий проєкт під назвою «Код сковородинівця» і, в рамках цього проєкту, ми завершили минулорічне інтерв’ю, яке готували до 60-річчя ректора університету. Воно вже є на YouTube-каналі та сайті університету. Тому запрошую усіх до перегляду. Думаю, що у цьому інтерв’ю ми розкрили усі найцікавіші сторони Віктора Петровича, як різносторонньої особистості. Приєднуюсь до вітань і приємного Вам перегляду».

Перейти до вмісту