У вівторок, 8 вересня 2020 року, о 10:00 у конференц-залі імені Василя Сухомлинського, з використанням засобів індивідуального захисту та дотриманням соціальної дистанції, відбулося засідання ректорату. На порядок денний постали питання щодо контингенту студентів та перспектив зарахування на навчання; початку 2020/2021 навчального року, першочергових завдань і викликів COVID-19; профілактичного забезпечення функціонування освітнього процесу в університеті; поселення у гуртожитки, дотримання санітарно-гігієнічних норм та профілактичної роботи.
Перш ніж розпочати засідання, доктор історичних наук, професор, академік, ректор університету Віктор Коцур із найщирішими побажаннями привітав ювілярів: заступника завідувача кафедри загальної історії, правознавства і методик навчання з наукової роботи, кандидата історичних наук, доцента Володимира Сіропола; кандидата педагогічних наук, доцента кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання Ольгу Стрілець; фахівця центру неперервної освіти Миколу Ковтуна; завідуючу складом Ангеліну Демчевську; заступника декана факультету історичної і соціально-психологічної освіти з наукової та навчальної роботи, кандидата філософських наук, доцента кафедри політології Аллу Рубан; кандидата педагогічних наук, доцента кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти Світлану Дем’яненко; кандидата педагогічних наук, доцента кафедри педагогіки, теорії і методики початкової освіти Наталію Калюжку; кандидата педагогічних наук, доцента кафедри спортивних дисциплін, ігор і туризму Тараса Кириченка; кандидата історичних наук, старшого викладача кафедри географії, екології та методики навчання Валерію Мічуду; завідувача відділу комплектування та наукової обробки літератури бібліотеки університету Любов Забарило; бібліотекаря І категорії Людмилу Болілу; старшого викладача кафедри психології Аллу Деречу.
Про контингент студентів та перспективи зарахування на навчання доповів кандидат педагогічних наук, доцент, голова профспілкового комітету, відповідальний секретар приймальної комісії, завідувач кафедри спортивних дисциплін, ігор і туризму Сергій Закопайло. Майже підійшов до завершення перший етап вступної кампанії і з 16 листопада 2020 року, за правилами прийому, розпочнеться другий етап. Станом на 8 вересня 2020 року, до університету було подано 3755 заяв, що на 1500 менше, ніж у минулому році. Державне замовлення, доведене до університету, становило 903 місця. На державну форму навчання зараховано 652 особи, минулого ж року було зараховано 1393 особи. На контрактну форму навчання на даний момент зараховано 647 осіб, у минулому році було зараховано 951 особу. На І курс ОР «Бакалавр» контрактної форми навчання очікується ще близько 256 осіб, а також близько 200 осіб – на спеціальності ОР «Магістр», які передбачають здачу ЄВІ з іноземної мови.
У ході обговорення другого питання порядку денного, кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з навчально-методичної роботи Вячеслав Різник розповів про початок 2020/2021 навчального року, першочергові завдання і виклики COVID-19. Відповідно до існуючих вимог соціальної дистанції та дотримання норм площі було запроваджено змішаний режим для старших курсів. Для того щоб забезпечити студентам І курсу ОР «Бакалавр» та І року навчання ОР «Магістр» можливість навчатись очно як на лекційних, так і на практичних, семінарських і лабораторних заняттях, було введено змішану форму навчання для старших курсів. З 14 вересня лекції для них будуть проходити дистанційно (на рекомендованих платформах Microsoft Teams і Zoom), а практичні, семінарські та лабораторні заняття – в аудиторіях.
Не виключається можливість погіршення ситуації в регіоні. Якщо Переяслав перейде у помаранчеву зону, в університеті буде заборонено проводити навчання в групах, де більше 20 осіб. Сковородинівці повинні бути готовими перейти в онлайн-режим у будь-який момент. Тому необхідно максимально працювати над наповненням Moodle, розробкою курсів, розміщенням їх на платформах та налагодженням комунікації у Microsoft Teams, Zoom, Skype чи інших платформах, які обере кафедра.
Уже сьогодні є ряд регіонів, які знаходяться у червоній зоні, тож постає питання про те, як буде забезпечено освітній процес здобувачами, які знаходяться на карантині. Очевидно, що із ситуації потрібно виходити у позиції студентоцентрованого підходу і йти їм назустріч. Тож відповідні матеріали для таких студентів будуть розміщені на платформі Moodle.
Адаптувати навчально-методичні комплекси і завантажити їх на платформу Moodle стосовно 1 семестру необхідно до 01.10.2020 р., а дисципліни, які винесені на 2 семестр, – до 01.02.2021 р. Вячеслав Володимирович попросив не забувати оновлювати відповідні робочі програми. Стосовно платформ Microsoft Teams і Zoom, на четвер та п’ятницю заплановані тренінги з їх освоєння для викладачів, які цього потребують.
Як відомо, наразі відбувається розробка стратегії розвитку вищої освіти на 2021-2031 рр., тож кожен бажаючий може долучитися та внести свої пропозиції і бачення того, якою повинна бути вища освіта в Україні. Створено відповідні підгрупи за 13 напрямками, окрему платформу на сайті Міністерства освіти та науки України, тож кожен може долучитися і відобразити своє бачення подальшого розвитку освіти в Україні.
Про профілактичне забезпечення функціонування освітнього процесу в університеті йшлося в доповідях начальника експлуатаційно-технічного відділу університету Олександра Столяренка та кандидата педагогічних наук, доцента кафедри документознавства, керівника соціально-гуманітарного відділу Андрія Іващенка. Для забезпечення функціонування освітнього процесу експлуатаційно-технічним відділом було вжито такі необхідні заходи:
- Проведено загальні збори колективу господарчої діяльності в університеті з інструктажем щодо виконання необхідних заходів індивідуальної безпеки в умовах карантину.
- Забезпечено регулярне вологе протирання антисептичними засобами поверхонь перил, ручок дверей та підвіконня в приміщеннях найбільшого скупчення учасників навчального процесу.
- Встановлено автоматичні дозатори для обробки долонь рук в навчальних корпусах та гуртожитках.
- Визначено тимчасові маркування дистанції 1,5 м.
- У гуртожитках щоденно проводиться антисептичне промивання підлоги та обробка поручнів сходів і східцевих маршів.
- У гуртожитках виділено по 1 кімнаті для ізолятора.
- Проведено інструктаж з пожежної та електричної безпеки, а також виконання умов протиепідемічних заходів на території навчального закладу для студентів.
- У аудиторіях та місцях перебування великої кількості людей на столах розміщені інформаційні наліпки санітарної дистанції.
- На території встановлено урни з кришками для використаних масок.
Андрій Володимирович, у свою чергу, нагадав присутнім про графік чергування на постах температурного скринінгу та дотримання карантинних заходів, зокрема про необхідність носити маску на території університету.
Про гуртожитки у 2020 році (поселення, дотримання санітарно-гігієнічних норм, профілактичну робота) доповів кандидат історичних наук, викладач кафедри професійної освіти, заступник голови профспілкового комітету Михайло Бойко. Станом на 8 вересня 2020 року триває поселення ІІ, ІІІ, IV курсів ОР «Бакалавр» та студентів ІІ року навчання ОР «Магістр». Уже поселено 282 особи. Деякі студенти ще не змогли приїхати у зв’язку із забороною виїзду з деяких міст та областей, але вони зробили заяви в деканати, що планують поселятися у цьому році. Із 9 по 14 вересня триватиме поселення І курсу ОР «Бакалавр» та студентів І року навчання ОР «Магістр». У зв’язку із дотриманням санітарних норм, було проведено реорганізацію: у цьому році до кімнати може поселитися не більше 4 осіб. За рахунок цього, можна припустити, що всі кімнати будуть заповнені.
У блоці питань «Різне» керівник навчального відділу, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики технологічної освіти та комп’ютерної графіки Анатолій Брехунець відмітив, що в університеті було проведено моніторинг відвідування занять студентами ІІ, ІІІ та IV курсів ОР «Бакалавр». Відвідуваність по університету склала 31 %, а у розрізі факультетів: факультет історичної і соціально-психологічної освіти – 36 %, факультет української та іноземної філології – 32 %, факультет педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва – 24 %, факультет технологічної і математичної освіти – 34 %, факультет фінансово-економічної і професійної освіти – 27 %, факультет гуманітарно-природничої освіти і соціальних технологій – 33 %, факультет фізичної культури, спорту і здоров’я – 28 %.
Окрім цього, директор бібліотеки Ольга Шкира повідомила, що на сьогоднішній день університет отримав договір доступу до наукометричної бази Web of Science до 1 червня 2021 року. Університет має 145 статей у цій базі. У базі Scopus університет представлений 61 науковою роботою. Також Ольга Іванівна зазначила, що з 7 по 11 вересня 2020 року будуть проходити вебінари, про які є оголошення на сайтах університету та бібліотеки. По завершенню навчання слухачам надсилають сертифікати, тож кожен викладач може долучитися до цих вебінарів, просто сидячи вдома чи в будь-якому місці, де є мережа.
Проректорка з міжнародних зв’язків та проектної діяльності, кандидат педагогічних наук, доцент Оксана Ковтун звернулася до деканів факультетів з проханням оновити інформацію щодо своїх заступників з міжнародної та проектної діяльності. Також Оксана Анатоліївна повідомила, що проект Ради міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» дали сковородинівському університету додаткові місця та можливості, аби долучитися до цього проекту. Інформація про цей проект вже є сайті відділу міжнародних зв’язків. Бажаючі можуть зареєструватися до 20 вересня 2020 року. Це дуже гарна можливість для університету, адже міжнародна діяльність повинна бути на кожному факультеті і на кожній кафедрі. Окрім цього, буде проведено безкоштовний Zoom-вебінар на тему «Новації конкурсів Програми ЄС Еразмус+ та як долучитись до Стратегічного партнерства», інформацію про який можна знайти на сайті відділу міжнародних зв’язків.
Наостанок Вячеслав Різник оголосив, що, у зв’язку з реорганізацією структурних підрозділів, необхідно подати оновлену актуалізовану інформацію для відображення її на сайті університету, а Анатолій Брехунець привітав з успішною акредитацією ОПП «Середня освіта (Географія)» та ОПП «Професійна освіта (Видавничо-поліграфічна справа)».
[/mpc_quote]