Засідання Вченої ради щодо наукової роботи за 2019 рік, правил прийому, реорганізацію підрозділів університету та Конференція трудового колективу про нову редакцію Статуту університету

Університет Григорія Сковороди в Переяславі > Публікації > Новини > Засідання Вченої ради щодо наукової роботи за 2019 рік, правил прийому, реорганізацію підрозділів університету та Конференція трудового колективу про нову редакцію Статуту університету

У вівторок, 26 травня 2020 року, о 11:00 розпочалося онлайн-засідання Вченої ради Університету Григорія Сковороди в Переяславі.

У ході розгляду першого питання кандидат філософських наук, доцент, проректор університету з наукової роботи Сергій Рик доповів про основні результати наукової роботи за 2019 рік. Так, наукова інфраструктура університету складається з: 6 факультетів, 26 кафедр, 6 лабораторій, 2 центрів та 16 наукових шкіл. Університет атестується за двома науковими напрямами: гуманітарні науки та мистецтво і суспільні науки. Гуманітарні науки та мистецтво представляють 109 викладачів університету, а суспільні науки – 254 викладачів. Публікаційна активність науково-педагогічних працівників за 2019 рік представлена значно потужніше, аніж за 2018 рік і в кількісному значенні, і в якісному. Особливо зросла кількість міжнародних публікацій і публікацій в науково-метричних базах Scopus та Web of Science. У 2019 році із гуманітарних наук та мистецтва університет має 1 публікацію у Scopus та 3 публікації у Web of Science. А із суспільних наук – 4 публікації у Scopus та 17 публікацій у Web of Science.

Сергій Миколайович представив рейтинг роботи кафедр за науковими напрямами у 2019 році, результати участі у Всеукраїнських наукових студентських конкурсах по факультетах за 2015-2019 рр., загальний рейтинг наукової роботи кафедр за 2019 рік, а також загальний рейтинг наукової роботи факультетів за 2019 рік.

Сильними сторонами, які дають позитивні результати у науковій діяльності університету є:

  • Постійне зростання показників публікаційної активності у Scopus та Web of Science;
  • Висока активність науково-дослідної роботи студентів;
  • Достатня кількість викладачів з науковим ступенем;
  • Зростання якості роботи аспірантури;
  • Наявність спеціалізованих вчених рад та фахових видань;
  • Система самоаналізу, рейтингування та відзначення.

Університет Григорія Сковороди в Переяславі має певні можливості, які необхідно використовувати:

  • Зростання престижу університету для абітурієнтів;
  • Співпраця з місцевими органами влади;
  • Активізація співпраці з громадськими організаціями;
  • Розширення участі у міжнародних проєктах та закордонних стажуваннях.

Оцінюючи сильні та слабкі сторони університету, а також його можливості та загрози, можна зробити оптимістичні прогнози. Адже ті проблеми, які існують на сьогодні, є абсолютно посильними, їх можна подолати та надалі нарощувати науковий потенціал університету

Розпочавши свою доповідь щодо питання, яке стосувалось затвердження нової редакції Статуту університету, кандидат педагогічних наук, доцент, перший проректор університету Валерій Хомич нагадав, що 16 квітня 2020 року наказом Міністерства освіти і науки України № 530 було перейменовано ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» у Університет Григорія Сковороди в Переяславі. Відповідно до пункту 3, ректору рекомендовано подати на затвердження Статут університету у новій редакції та здійснити передбачені законодавством дії, пов’язані з перейменуванням закладу вищої освіти. Була створена комісія відповідно до наказу № 59 від 24 квітня 2020 року, якій було рекомендовано підготувати проєкт Статуту до 15 травня 2020 року, який виноситься сьогодні на затвердження Вченої ради. Статут розроблений у повній відповідності до Конституції України і нормативно-правових актів, які регулюють правовідносини у сфері освіти та інших нормативно-правових актах.

Статут складається із 16 розділів: Загальні положення; Концепція освітньої діяльності; Права та обов’язки засновника; Завдання та права університету; Структура університету; Права та обов’язки ректора університету; Управління університетом; Громадське самоврядування в університеті; Студентське самоврядування в університеті; Наукова, науково-технічна, мистецька та інноваційна діяльність; Права та обов’язки учасників освітнього процесу в університеті; Міжнародне співробітництво; Майнова та фінансова господарська діяльність університету; Порядок звітності та контролю за провадженням фінансово-господарської діяльності; Порядок внесення змін та доповнень до Статуту та Порядок реорганізації та ліквідації університету. Усі ці розділи приведені у відповідність до чинного законодавства. Його створено відповідно до всіх чинних на даний момент актів.

Тож Валерій Феодосійович виніс на затвердження нову редакцію Статуту університету та запропонував винести її на обговорення Конференції трудового колективу університету, яка відбудеться 28 травня 2020 року.

У свою чергу кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри спортивних дисциплін, ігор і туризму, відповідальний секретар приймальної комісії університету Сергій Закопайло розповів про зміни правил прийому до університету у 2020 році. Ці зміни, в основному, стосуються термінів проведення вступної кампанії у зв’язку з карантинними заходами. Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України № 591 від 4 травня 2020 року «Про зміни до умов прийому на навчання до закладів вищої освіти у 2020 році», необхідно внести зміни до правил сковородинівського університету і затвердити їх Вченою радою. Ці зміни уже обговорювались на ректораті, тож було запропоновано винести їх на затвердження.

Про доповнення положень, що регламентують освітній процес йшлося в доповіді керівника навчального відділу, кандидата педагогічних наук, доцента Анатолія Брехунця. У зв’язку із введенням в Україні карантинних заходів та певних обмежень, відбулися зміни в нормативному застосуванні організації освітнього процесу. Останні рекомендації Міністерства освіти і науки України від 14 травня 2020 року щодо організації поточного семестрового контролю та атестації здобувачів освіти із застосуванням дистанційних технологій рекомендують, аби Вчена рада університету передбачила прийняття пропонованих змін шляхом внесення їх до Положення про організацію освітнього процесу та Положення про екзаменаційну комісію. Виходячи з цього, зміни та доповнення, які прописані в наказах, вводяться до 4 положень: Положення про порядок створення та організації роботи екзаменаційної комісії ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», Положення про порядок і методику оцінювання знань студентів із застосування дистанційних технологій в умовах карантину, Положення про організацію проведення підсумкового контролю у формі комп’ютерного тестування із застосуванням дистанційних технологій в умовах карантину та Положення про організацію освітнього процесу в ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» із застосуванням дистанційних технологій в умовах карантину. У відповідності до того, коли буде прийнято позитивне рішення щодо цього, буде виданий відповідний наказ.

Ще одним питанням розгляду в цей день була структурна реорганізація підрозділів університету. Доктор історичних наук, професор, академік, ректор університету Віктор Коцур нагадав, що у зв’язку із зміною назви університету, змінюється і Статут, він осучаснюється відповідно до тих вимог, які ставить перед нами Міністерство освіти і науки України. У ракурсі суспільних та законодавчих змін і викликів часу, які стоять перед університетом, назріла нагальна потреба в проведенні певної реорганізації. Пропонується:

  • Реорганізувати управлінську структуру в частині «Проректори»: вивести із штатного розпису університету посаду першого проректора, проректора із наукової роботи та проректора із науково-педагогічної роботи; ввести до штатного розпису університету посади проректора із навчально-методичної роботи, проректора із науково-педагогічної роботи та проректора із міжнародних зв’язків і проектної діяльності.
  • Утворити з 1 вересня 2020 року шляхом реорганізації соціоісторичного, фінансово-гуманітарного та природничо-технологічного факультетів факультет гуманітарно-природничої освіти і соціальних технологій.
  • Реорганізувати шляхом перетворення з 1 вересня 2020 року педагогічного факультету у факультет педагогічної освіти і мистецтва; природничо-технологічний факультет – у факультет технологічної і математичної освіти; соціоісторичний – у факультет історичної і соціально-психологічної освіти; факультет фізичного виховання – у факультет здоров’я, фізичного виховання і спорту; філологічний факультет – у факультет української та іноземної філології; фінансово-гуманітарний – у факультет фінансово-економічної і професійної освіти.
  • Реорганізувати з 1 вересня 2020 року кафедру спортивних дисциплін, ігор і туризму у кафедру спортивних дисциплін та кафедру спортивних ігор і туризму; кафедру математики, інформатики і методики навчання – у кафедру математики і методики навчання та кафедру цифрових технологій навчання; кафедру філософії імені професора І. П. Стогнія – у кафедру філософії, етики і естетики імені професора І. П. Стогнія.
  • Реорганізувати шляхом злиття відділу інформаційних технологій та навчально-наукового центру забезпечення якості освіти у навчально-науковий центр забезпечення якості освіти.
  • Реорганізувати з 1 вересня 2020 року відділ освітнього менеджменту та профорієнтаційної діяльності у відділ піар технологій та зв’язків з громадськістю.
  • Утворити з 1 вересня 2020 року господарську службу.
  • У місячний термін розробити та затвердити положення про факультети і кафедри, внести зміни до положень про відділи.

Це питання було винесено на затвердження Вченою радою.

У блоці питань «Різне» голова науково-методичної ради, доктор історичних наук, професор Надія Коцур винесла на порядок денний Вченої ради питання щодо затвердження тем кандидатських дисертацій, рекомендації до друку збірників наукових праць та рекомендації до друку монографії.

Окрім цього, керівник студентського бюро соціально-гуманітарного відділу Владислав Міранович доповів про ситуацію у гуртожитках університету. Станом на сьогоднішній день вже розроблені списки всіх мешканців, які залишилися у гуртожитках і серед студентів, і серед викладачів. Проведено моніторинг людей, які потребують продуктів харчування, засобів гігієни та лікарських препаратів. З ними безпосередньо зв’язувались декани факультетів, або довірені ними особи. Створено факультетські бесіди на різних платформах, як, наприклад, Viber, де підтримується зв’язок із студентами та співробітниками, які перебувають в гуртожитках. У гуртожитку постійно перебуває патрульна поліція, яка контролює усіх, хто виходить та заходить. Сміттєві баки розмістили на запасних виходах і входах. Проводиться санітарна обробка приміщень. Вигул домашніх тварин дозволено впродовж 15 хвилин і неподалік від гуртожитку. Тобто все проводиться згідно рекомендацій міської ради та Державної санітарно-епідеміологічної служби України.

Кандидат педагогічних наук, профессор, декан педагогічного факультету Наталія Ігнатенко повідомила про те, що університет бере участь у проєкті «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», що виконується радою міжнародних наукових досліджень та обмінів IREX за підтримки посольства Сполучених Штатів Америки та посольства Великої Британії. Цей проєкт відбувається у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академії української преси. Університет активно долучився до цього, представники з різних факультетів взяли участь у проєкті. Але за його умовами, в процесі модернізації навчальних програм та модулів підготовки майбутніх фахівців, необхідно ввести в освітні програми університету окремі курси, що вже розробили сковородивці, які є учасниками проєкту. Вони будуть сприяти імплементації інфо-медійної грамотності у навчальний процес закладу вищої освіти. З 1 вересня 2020 року для бакалаврату у цикл загальної підготовки пропонується включити навчальну дисципліну «Інфо-медійна грамотність», а у цикл вибіркових дисциплін перезатвердити оновлену навчальну дисципліну «Україна в системі міжнародної безпеки та євроатлантичного співробітництва». А також з 1 вересня 2020 року для освітнього рівня «Магістр» у цикл вибіркових дисциплін включити оновлену навчальну дисципліну «Медіакомунікації». Це питання також було поставлене на голосування.

Валерій Феодосійович виніс на розгляд Вченій раді Положення про порядок нарахування та сплати пені за прострочення плати за надання освітніх послуг.

Наприкінці засідання Віктор Петрович поставив на голосування кожне з питань, що обговорювались Вченою радою. Усі пропозиції були одноголосно підтримані усіма членами Вченої ради.

Окрім цього, 28 травня 2020 року, об 11 годині на платформі Microsoft Teams відбулося онлайн-засідання Конференції трудового колективу університету, на якій було обговорено нову редакцію Статуту Університету Григорія Сковороди в Переяславі.

Перший проректор університету Валерій Хомич ознайомив членів Конференції із проєктом Статуту, розробленим спеціально створеною комісією. Статут розроблений у повній відповідності до Конституції України і нормативно-правових актів, які регулюють правовідносини у сфері освіти та інших нормативно-правових актах.

Схвальні рецензії на підтримку цього рішення висловили доктор історичних наук, професор, декан факультету фізичного виховання Віктор Куйбіда та кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії і методики технологічної освіти та комп’ютерної графіки Василь Васенко. Віктор Віталійович відмітив, що перейменування університету – це не лише виконання наказу Міністерства освіти і науки України. Це нагальна потреба часу і перспектива для всього колективу університету. А Василь Васильович додав, що це дуже важлива подія в житті університету і запропонував усім присутнім підтримати проєкт нового Статуту. Адже надзвичайно важливо, що Університет Григорія Сковороди та його колектив іде в ногу з часом та не відстає від тенденцій, що панують сьогодні в світі.

Тож керівник навчального відділу Анатолій Брехунець оголосив, що президія в особі редакційної комісії пропонує наступний проєкт рішення Конференції трудового колективу: прийняти нову редакцію Статуту та передати на затвердження до Міністерства освіти та науки України, провести державну реєстрацію нашого закладу вищої освіти, після якої офіційно носити назву «Університет Григорія Сковороди в Переяславі». Рішення було схвалено одноголосно.

По завершенню засідання Анатолій Іванович висловив свої сподівання на те, що у такому форматі Конференція пройшла вперше і востаннє, і зовсім скоро університет повернеться до звичної форми роботи. Видається, усі сковородинівці розділяють це бажання, тож до скорої зустрічі у стінах нашої альма-матер!

[mpc_quote preset=”mpc_preset_24″ layout=”style_2″ background_color=”#ffffff” author_font_preset=”mpc_preset_38″ author_font_color=”#003366″ author_font_size=”20″ author_font_transform=”none” author_font_align=”left” author=”Аліна Нестерук” quote_font_preset=”mpc_preset_1″ quote_font_color=”#888888″ quote_font_size=”16″ quote_font_line_height=”1.2″ quote_font_align=”left” icon_type=”image” icon_image_size=”150×150″ icon_image=”16163″ icon_border_css=”border-radius:75px;” icon_padding_divider=”true” icon_padding_css=”padding-left:15px;” padding_divider=”true” padding_css=”padding-top:40px;padding-right:40px;padding-bottom:40px;padding-left:0px;” mpc_ribbon__preset=”mpc_preset_8″ mpc_ribbon__style=”corner” mpc_ribbon__alignment=”top-right” mpc_ribbon__corners_color=”#353535″ mpc_ribbon__font_color=”#ffffff” mpc_ribbon__font_size=”18″ mpc_ribbon__font_line_height=”1.7″ mpc_ribbon__font_transform=”uppercase” mpc_ribbon__font_align=”center” mpc_ribbon__text=”АВТОР” mpc_ribbon__background_color=”#003366″]

Використання будь-яких матеріалів, розміщених на порталі, дозволяється за умови посилання на uhsp.edu.ua. При копіюванні матеріалів порталу для інтернет-видань обов’язковим є пряме та відкрите для пошукових систем гіперпосилання в першому абзаці на цитовану статтю або новину.

[/mpc_quote]

Перейти до вмісту