Розширене засідання Вченої ради університету від 30.08.2019: про пріоритетні завдання на рік, підсумки вступної кампанії, реорганізацію структурних підрозділів та затвердження освітніх програм

Університет Григорія Сковороди в Переяславі > Публікації > Новини > Розширене засідання Вченої ради університету від 30.08.2019: про пріоритетні завдання на рік, підсумки вступної кампанії, реорганізацію структурних підрозділів та затвердження освітніх програм

У п’ятницю, 30 серпня 2019 року, о 11:00 в конференц-залі імені Василя Сухомлинського, напередодні старту нового навчального року, відбулося традиційне розширене засідання Вченої ради університету, до якого окрім членів Ради долучилися завідувачі кафедр та керівники структурних підрозділів університету. На порядок денний було винесено питання пріоритетності завдань, які стоять перед колективом університету на 2019/2020 навчальний рік та підсумків формування контингенту студентів, про структуру й реорганізацію структурних підрозділів, затвердження освітніх програм та низку інших важливих питань.

Відкривши засідання, ректор університету, доктор історичних наук, професор, дійсний член (академік) Національної академії педагогічних наук України Віктор Коцур привітав всіх із початковим навчального року, побажав міцного здоров’я та творчої наснаги усьому професорсько-викладацькому складу університету. Крім того, Віктор Петрович виконав приємну місію привітавши з присвоєнням вченого звання «доцент» та вручивши відповідні атестати викладачкам кафедри біології і методики навчання, кандидату біологічних наук Олені Дзюбенко та кандидату історичних наук Ірині Трускавецькій, і побажавши їм подальших наукових та життєвих успіхів.

Безпосередня робота зібрання розпочалася із доповіді ректора університету щодо пріоритетних завдань, що стоять перед колективом університету на 2019/2020 навчальний рік та підсумків формування контингенту студентів. Віктор Петрович повідомив, що, станом на початок нового навчального року, університету вдалося зберегти свій «status quo», бо згідно даних щодо сформованого контингенту відомо, що у 2019/2020 навчального році в університеті буде навчатися 5500 студентів, аспірантів та докторантів. Серед них 1388 осіб за кошти державного бюджету та 894 особи за кошти фізичних та юридичних осіб, в т.ч. 193 особи що належать до пільгових категорій (із них 109 учасників бойових дій, 35 сиріт, 21 внутрішньо-переміщена особа, 11 осіб з інвалідністю, 12 осіб з багатодітних осіб, 5 осіб, що постраждали у наслідку аварії на ЧАЕС – прим.авт.) – це дає можливість, в цілому, зберегти по університету минулорічні штати. Водночас, актуальними залишаються питання щодо наборів у магістратури, вступ до яких відбувався на основі результатів зовнішнього незалежного оцінювання (йдеться про набір за напрямами підготовки «Психологія», «Практична психологія», «Економіка», «Фінанси, банківська справа та страхування», «Облік і оподаткування», «Політологія», «Менеджмент» – прим.авт.), де, на прикрість, здійснено маленькі набори, що, в подальшому, позначиться на загальній ситуації. Ректор з хвилювання дивиться у майбутнє щодо подальших наборів на ці напрями підготовки, тому було вирішено, що університет повертається до відновлення вивчення іноземної мови і підготовки до іспитів в магістратурі з іноземної мови.

Крім того, Віктор Коцур зауважив, що цьогоріч повністю виконано ліцензійні обсяги за спеціальностями «Дошкільна освіта», «Початкова освіта», «Трудове навчання», «Математика», «Іноземна мова», «Фізична культура», проте залишаються спеціальності, в результаті набору за якими, за підсумками цьогорічної вступної кампанії, університет був вимушений повернути нереалізовані місця державного замовлення.

У своєму виступі ректор торкнувся питання розподілу ставок на кафедрах та в структурних підрозділах, зважаючи на те, що нині нам потрібно збалансувати можливості і потреби задля того, аби зробити виш самодостатнім і стійким в досить турбулентний, для всієї вітчизняної освіти, час. Вкотре підбиваючи підсумки внутрішнього аудиту структурних підрозділів університету, Віктор Петрович зазначив, що з початком нового навчального року відбудуться перевірки щодо виправлення ситуації у питаннях, щодо яких було висловлено зауваження.

Серед першочергових завдань, які ставить перед собою на новий навчальний рік сковородинівська альма-матер, є успішне проходження університетом наукової атестації, підвищення якості університетських періодичних наукових видань, формування спеціалізованих вчених рад, перезатвердження наукових збірників, підготовка до VIII Міжнародного україно-польського форуму та низка інших питань. Актуальним залишається й питання розширення участі викладачів та молодих вчених у міжнародних проектах, співробітництві з закордонними університетами, пошукові зарубіжних партнерів, що є надзвичайно важливим задля покращення рейтингів університету та відкриття для нього нових горизонтів та всебічних можливостей і перспектив. Особлива увага у прийдешньому навчальному році надаватиметься дуальній освіті, а також моніторингу успішності випускників нашого університету та відслідковування того, як склалася їхня доля, аби в подальшому відстоювати свої позиції на ринку праці. Залишається актуальним і питання щодо забезпечення викладання навчальних дисциплін з використанням сучасних інформаційних технологій і засобів навчання.

Віктор Петрович переконаний, що мова тут йде не про показники:

«Світ так міняється, що, практично, архаїчних класичних форм оцінювання роботи вже не існує – презентації, проблемні читання, мультимедійні засоби, схематизація, візуалізація – що завгодно, але має бути цікаве пояснення. Аби студенти потім могли брати ці лекції, переписувати, і своїми засобами накопичувати цю інформацію й використовувати для самопідготовки» поділився своїми роздумами ректор.

Очільник університету повідомив, що в наступаючому навчальному році продовжиться процес обладнання авдиторій, адже, вперше за історію університету, Міносвіти виділено цільові кошти на обладнання кабінету біології в нашому університеті – відомо, що роботи розпочнуться вже незабаром.

«У зв’язку з викликами нашого часу, ми маємо проявляти консолідовану участь у нашій роботі заради забезпечення майбутнього нашої альма-матер – акредитаційна робота, профорієнтаційна місія, інші види плідної, відповідальної та чесної праці. Надзвичайно важливим є особистісний внесок в нашу роботу кожного з Вас, ставлення до всього з розумінням» – підсумував свій виступ керівник університету.

Про структуру й реорганізації структурних підрозділів йшлося у доповіді керівника відділу кадрів Людмили Погребної. Людмила Миколаївна ознайомила членів Вченої ради з клопотаннями, що надійшли на їх розгляд від структурних підрозділів університету, зокрема від фінансово-гуманітарного факультету. У зв’язку з тим, що на економічних спеціальностях зменшився контингент студентів у факультету з’явилась потреба оптимізації штатного розпису. Факультет поклопотав про об’єднання двох кафедр – кафедри обліку та оподаткування та кафедри фінансів, банківської справи та страхування. Нову кафедру запропоновано іменувати «кафедрою фінансів, обліку і оподаткування». Крім того, згідно витягу з засідання кафедри педагогіки надійшло клопотання про приведення назви кафедри у відповідність до вимог ліцензійної діяльності у сфері вищої освіти, і назвати «Кафедра загальної педагогіки і педагогіки вищої школи» Обидва клопотання було поставлено на голосування та підтримано членами Вченої ради.

Резюмуючи виступ, ректор університету Віктор Коцур відмітив, що цьогоріч планувалося реорганізувати дещо більше структурних підрозділів, але оскільки вони впоралися із «літнім домашнім завданням» щодо формування контингенту студентів університету вдасться зберегти штатний розпис у, більш-менш, сталому вигляді. «Чим менше будемо реорганізовувати тим більше буде стабільності, і тим краще» висловив свою думку Віктор Петрович.

Про затвердження освітніх програм йшлося у виступі керівника навчального відділу Анатолія Брехунця. Анатолій Іванович повідомив, що у 2018/2019 навчальному році Міністерством освіти і науки України було затверджено державні стандарти по ряду спеціальностей, зокрема «Фінанси, банківська справа та страхування», «Соціальна робота», «Психологія», «Публічне управління та адміністрування», «Менеджмент», «Економіка», «Облік і оподаткування», а відтак, у відповідність до них були внесені коригування у структуру освітніх програм, тому керівник навчального відділу попросив перезатвердити освітні програми, які стосуються підготовки фахівців за даними спеціальностями як бакалаврського так і магістерського рівня. Пропозицію було підтримано шляхом голосування.

У блоці обговорення питань «Різне» завідувачка відділу аспірантури та докторантури університету Антоніна Розсоха повідомила, що завершився прийом документів до аспірантури та докторантури, і у зв’язку з тим, що деякі вступники до аспірантури, що подають документи на 2-4 спеціальності, і вступають на ті спеціальності, що не відповідають їхньому диплому і базовій освіті, попросила затвердити за спеціальністю «Освітні науки» додатковий вступний іспит «Загальна педагогіка та історія педагогіки», за спеціальністю 033 «Філософія» «Філософія освіти», 035 «Філологія» «Загальна мовознавство», 051 «Економіка» «Економічна теорія» та 053 «Психологія» додатковий вступний іспит «Вступ до спеціальності». Крім того, у зв’язку зі зміною контингенту аспірантів і наявністю малокомплектних груп затвердити нові навчальні плани на 2019/2020 навчальний рік за освітньо-науковою програмою. Пропозиції було підтримано.

У свою чергу, голова науково-методичної ради університету доктор історичних наук, професор Надія Коцур винесла на порядок денний Вченої ради питання про рекомендацію до друку збірників наукових праць, так само підтримане членами Ради, а кандидат педагогічних наук, професор, декан педагогічного університету та координаторка проекту MoPED в нашому університеті Наталія Ігнатенко внесла клопотання про створення на базі педагогічного факультету нашого університету та його ICR-кімнати ресурсного центру неперервної освіти, освіти стійкого розвитку та інтегральної рівності. Запропонований проект положення вже готовий, і днями його буде викладено на сайті університету, аби з ним могли ознайомитися всі охочі та висловити свої пропозиції, які буде враховано та включено, адже центр буде працювати на потреби всього університету. Пропозицію так само було підтримано, адже на думку ректора університету Віктора Коцура, ми маємо максимально використовувати нашу базу для багатопланової діяльності, поширювати свій вплив та значимість.

 Наостанок, перший проректор університету Валерій Хомич запросив усіх на урочистості з нагоди початку нового навчального року у стінах ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», які, вже традиційно для нашого університету, розпочнуться саме в День знань – у неділю, 1 вересня 2019 року, о 10:00 на майданчику навпроти головного входу в університет, а також закликав підтримати ініціативу започатковану в університеті та одягнути на святкування вишиванку.

Зичимо Вам невичерпності сил та твердої витримки, плідного початку навчального року та професійних і життєвих звершень на благо рідної альма-матер, всієї України. Хай все задумане неодмінно вдасться!

Максим Левченко

Перейти до вмісту