ІV Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології відбувся в Переяславі

Університет Григорія Сковороди в Переяславі > Публікації > Новини > ІV Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології відбувся в Переяславі

8 листопада 2018 року на базі ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» відбувся ІV Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології «Педагог в інклюзивному просторі: траєкторія фахової самоактуалізації».

Організаторами Конгресу виступили: Міністерство освіти і науки України, Національна Академія педагогічних наук України, Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка за підтримки фонду Порошенка, Міжнародного фонду «Відродження», Національної асамблеї людей з інвалідністю України, Міжнародного Благодійного Фонду Карітас України, Українського Товариства Глухих, Навчально-виробничого підприємства «Вабос», Центру слухової реабілітації «Аврора», Всеукраїнської благодійної організації «Даун Синдром».

Про свою присутність на Конгресі заявили близько 600 фахівців освітянської спільноти: управлінці, педагоги, представники інклюзивно-ресурсних центрів, психологи, представники громадських організацій, батьки дітей з особливими потребами.

Основною метою Конгресу стало обговорення стратегічних питань реформування освіти дітей з особливими потребами, окреслення нових законодавчо-правових орієнтирів, презентація інноваційних освітніх технологій роботи з особливими дітьми в загальноосвітньому просторі в контексті реалізації концепції Нової української школи.

Міжнародний конгрес проходив за наступними напрямками: Концептуалізація та контекстуалізація інклюзивного навчання в умовах Нової української школи; Партнерство, інформаційно-освітня та комунікаційна діяльність на шляху до соціальних змін; Педагогічні технології в освітньому процесі; Психологічний супровід інклюзивного середовища; Організаційно-методичні аспекти діяльності інклюзивно-ресурсних центрів; Диференційоване навчання; Командний підхід в інклюзивному просторі; Оцінювання особливостей розвитку та потреб дитини; Інклюзивні програми дошкільної освіти; Доступність повної загальної середньої та профільної освіти для дітей з особливими потребами.

Відкрили ІV Міжнародний конгрес ректор ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди, академік  Національної академії педагогічних наук України, доктор історичних наук Віктор Коцур та директор Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України В’ячеслав Засенко. У своєму виступі Віктор Петрович зазначив, що наш освітній заклад пишається тим, що може бути на вістрі подій та приймати заходи такого знакового рівня.  В свою чергу В’ячеслав Васильович відмітив, що четвертий Конгрес є чудовим продовженням попередніх трьох, які відбувалися у Сумах, Вінниці та Києві. У планах організаторів щорічно проводити такі Конгреси, поступово охопивши всі регіони України. Доповідач відмітив, що в плані інклюзивної освіти і досі виникає багато проблем, тому майстер-класи, які проводяться під час роботи Конгресу, спрямовані на те, щоб педагоги, які працюють в умовах Нової української школи знали і вміли працювати з дітьми, що мають особливі потреби.

З вітальним словом до гостей та учасників Конгресу звернулася спеціальна гостя заходу, дружина Президента України, Голова Ради фонду Порошенка. – Марина Порошенко. Звертаючись до учасників, Перша леді України наголосила на важливості проведення подібних заходів, що об’єднують науковців та практиків навколо вирішення актуальних питань у сфері формування інклюзивного освітнього середовища. Марина Анатоліївна зазначила, що у межах реформи інклюзивної освіти в Україні, на законодавчому рівні, було закріплено і гарантовано державою право дітям з особливими освітніми потребами нарівні зі своїми однолітками навчатися в умовах інклюзивного середовища. На сьогоднішній день відкрито 180 медіатек і 130 ресурсних кімнат. Крім цього, нині в межах нашої держави функціонує  487 центрів інклюзивної  освіти, які надають супровід та інклюзивну допомогу  дітям від 2 до 18 років.

Марина Порошенко наголосила, що на сьогодні, у рамках інклюзивної реформи вже підготовлено зміни до діючого законодавства, які стосуються інклюзивної реформи.

У рамках Конгресу Марина Анатоліївна презентувала базову програму «Інклюзивна освіта» для підготовки майбутніх педагогів до роботи в інклюзивному середовищі. Марина Порошенко зазначила, що презентована програма може бути використана як базова для розробки інших навчальних програм з урахуванням специфіки навчального закладу та його спеціалізації.

До вітальних слів долучилися: Олександр Терещук, голова Київської обласної державної адміністрації; Василь Кремень, президент Національної академії педагогічних наук України, доктор філософських наук, професор, академік НАПН України; Андрій Шевцов, директор Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України.

Музичною родзинкою відкриття Конгресу став виступ дівчат із університетської вокальної студії «Sing well», а саме Анастасії Петрової, Ганни Ляч та Валентини Шевчук із піснею «Святая Україна».

Учасники ІV Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології «Педагог в інклюзивному просторі: траєкторія фахової самоактуалізації» мали змогу виступити з доповідями, взяти участь у дискусіях, висловити й сприйняти найбільш актуальні думки з приводу інклюзії в Новій українській школі.

На пленарному засіданні, що відбувались у рамках ІІ лінійок та охопили понад 10 навчальних аудиторій університету, пролунали доповіді провідних науковців та практиків: «Наукові та нормативні засади організації інклюзивно-реабілітаційного середовища для студентів з обмеженнями життєдіяльності» (доповідач: Андрій Шевцов); «Інклюзивне навчання: реалізація навчальної політики» (доповідач: Юлія Дмитрієва-Заруденко, головний спеціаліст відділу інклюзивного навчання та інклюзивно-ресурсних центрів Міністерства освіти і науки України), «Трансформації закладів інтернатного питу для дітей з особливими освітніми потребами у світлі деінституційних процесів» (доповідач: Людмила Черкашина, експерт Київського офісу проекту «Модернізація системи соціальної підтримки населення України Міжнародного банку реконструкції та розвитку), «Сучасні концепти інклюзивного навчання – орієнтири для педагогів» (доповідач: Алла Колупаєва, заступник директора з наукових питань Інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України); «Реалізація інклюзивної освітньої парадигми: теорія і практика вітчизняних і європейських експертів» (доповідач: Оксана Ковтун, керівник відділу міжнародних зв’язків  Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди) та інші.

   У другій половині дня робота Конгресу продовжилась, а для його учасників було запропоновано різноманітні майстер-класи, ворк-шопи та тренінги, котрі проводили провідні фахівці, які володіють новітніми технологіями корекційно-розвиткової роботи, зокрема для дітей з аутизмом, синдромом Дауна, сенсорними порушеннями, гіперактивністю та ін. Зокрема, проходили наступні майстер-класи: «Психологічний супровід у системі інклюзивного навчання в контексті створення безбар’єрного середовища», «Створення індивідуальної програми розвитку для дитини з інтелектуальними порушеннями: практичні кроки»«Навчаємося читати з радістю: інтегрований підхід до формування навички читання у дітей з інтелектуальними порушеннями»«Сендсплей-метод та технології роботи з метафоричними  асоціативними зображеннями на допомогу психологу, логопеду, спеціальному педагогу», «Палітра сучасних ігрових засобів з подолання порушень усного та писемного мовлення у дітей», «Розвивально-підтримувальна музикотерапія у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами» та інші. Учасники мали змогу взяти участь у таких тренінгах: «Вчитель та асистент: професійна співпраця», «ТИФЛОграй, або безбарєрне середовище для дитини з порушеннями зору» та інші.

Під час роботи Конгресу Марина Анатоліївна Порошенко  відвідала навчально-методичний практикум: «Інклюзивно-ресурсний центр – перша ланка в інклюзивній освітній системі» та майстер-класи: «Команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими потребами в закладі загальної середньої освіти. Батьки як рівноправні члени команди» і «Проектування адаптивного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами».  В ході зустрічей було дано відповіді на актуальні питання учасників щодо розбудови інклюзивного освітнього середовища.

Всі бажаючі могли придбати спеціальну літературу по інклюзії  від видавництва «Дивогра», яке спеціалізується винятково на книжках і товарах для дітей з особливими потребами.

Щиро дякуємо всім, хто взяв участь у Конгресі, долучився до його організації та проведення!

 

Ольга Науменко, Максим Левченко

[vcfastgallery columns=”4″ fg_type=”magnific-popup” size=”fg-masonry” fg_main_color=”#fc615d” fg_secondary_color=”#ffffff” fg_smartphone_l_columns=”2″ fg_tablet_p_columns=”2″ fg_tablet_l_columns=”3″ fg_desktop_medium_columns=”4″ fg_desktop_small_columns=”2″ images=”11310,11309,11308,11307,11306,11304,11301,11300,11299,11298,11297,11296,11295,11294,11293,11292,11291,11290,11289,11288,11287,11286,11285,11284,11283,11282,11281,11279″]
[vcfastgallery columns=”4″ fg_type=”magnific-popup” size=”fg-masonry” fg_main_color=”#fc615d” fg_secondary_color=”#ffffff” fg_smartphone_l_columns=”2″ fg_tablet_p_columns=”2″ fg_tablet_l_columns=”3″ fg_desktop_medium_columns=”4″ fg_desktop_small_columns=”2″ images=”11278,11277,11276,11274,11273,11272,11271,11270,11269,11268,11267,11265,11264,11263,11262,11261,11260,11259,11258,11257,11256,11255,11254,11253,11252,11251,11250,11249″]
Перейти до вмісту