Факультет гуманітарної освіти і соціальних технологій Університету Григорія Сковороди в Переяславі був створений 01 жовтня 2023 року шляхом реорганізації факультету гуманітарно-природничої освіти і соціальних технологій та факультету історичної і соціально-психологічної освіти.
Контингент здобувачів складає більш, ніж 1200 осіб. На факультеті підготовка фахівців ведеться за двома кваліфікаційними рівнями: перший (бакалаврський) та другий (магістерський) рівні вищої освіти. Факультет готує фахівців за такими спеціальностями:
- Середня освіта (Історія та громадянська освіта);
- Історія та археологія
- Професійна освіта (Документознавство);
- Професійна освіта (Цифрові технології);
- Бібліотечна, інформаційна та архівна справа;
- Публічне управління та адміністрування;
- Політологія;
- Журналістика.
Навчальний процес забезпечують 6 кафедр університету. У їх складі 79% викладачів з вченими ступенями та званнями (19 докторів наук, 41 кандидатів наук, 17 професорів, 27 доцентів, 10 старших викладачів, 14 викладачів, 10 лаборантів).
На факультеті створені необхідні кабінети та лабораторії, впроваджене сучасне інформаційне забезпечення навчального процесу, створено необхідну інформаційну навчально-наукову базу: навчально-методичні кейси (програми, силабуси, хендбуки та ін.), наукові платформи, інформаційно оснащені читальні зали, бібліотеки, доступ до ресурсів Springer Link, Scopus, Web of Science Group та ін.
З метою об’єднання та консолідації наукових зусиль викладачів, молодих учених, аспірантів та здобувачів факультету створені студентські гуртки та проблемні групи, організовуються науково-практичні конференції міжнародного та всеукраїнського рівнів.
На факультеті діє чітка система навчально-виховної роботи, яка передбачає організацію змістовного дозвілля здобувачів: спортивні та вокальні секції, гуртки іноземних мов та інше. Базовою ланкою виховної роботи на факультеті є діяльність кураторів. На факультеті гуманітарної освіти і соціальних технологій безпосереднє керівництво виховною роботою в групах здійснюють куратори, які призначаються із числа досвідчених викладачів. Роботою кураторів на факультеті керує заступник декана з виховної роботи.
Важливим у розвитку факультету є розширення студентського самоврядування. Створено студентську раду. Всі студенти забезпечені гуртожитком готельного типу.
Наукова робота студентів плідно представлена Науковим товариством факультету, а також залученістю молодих науковців у діяльності Наукового товариства здобувачів, аспірантів, докторантів і молодих вчених університету.
Активно проводиться інтернаціоналізація освітнього процесу. Науково-педагогічні працівники та здобувачі долучаються до різних міжнародних проєктів. Зокрема, здійснюється співпраця з Чеською агенцією розвитку та асоціацією міжнародних справ, Стамбульським фондом науки та культури. У межах реалізації завдань Міжнародного проєкту програми ЄС Erasmus + KA 2 «Модернізація педагогічної вищої освіти з використанням інноваційних інструментів викладання – MoPED».
Бази практик за спеціальністю А4 Середня освіта (Історія та громадянська освіта): заклади загальної середньої освіти міста Переяслав; Національний історико-етнографічний заповідник «Переяслав»; Переяславський відділ державної виконавчої служби у Бориспільському районі Київської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції та відділу державної реєстрації актів цивільного стану по місту Переяслав та Бориспільського району; Броварського центру надання безоплатної вторинної правової допомоги; Управління Пенсійного фонду України у місті Переяслав Київської області.
Бази практик за спеціальністю В9 Історія та археологія: Національний історико-етнографічний заповідник «Переяслав»; Переяславський відділ державної виконавчої служби у Бориспільському районі Київської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції та відділу державної реєстрації актів цивільного стану по місту Переяслав та Бориспільського район.
Практики документознавців (А5 Професійна освіта (Документознавство) проходять на базах: Національний історико-етнографічний заповідник (науково-методичний відділ охорони культурної спадщини; науково-дослідний відділ історичного краєзнавства); Університет Григорія Сковороди в Переяславі (відділ документообігу та діловодства, відділ кадрів, бібліотека, архівний відділ); Державний архів Київської області; Черкаси державний архів; Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області; «Центр надання соціальних послуг та соціальної інтергації» м. Переяслав; ОТГ (Ташанська, Студениківська, Циблівська, Переяславська, Дівичківська); Трудовий архів Переяслав-Хмельницького району; Переяслав-Хмельницьке центральне бібліотечне сховище; ТОВ Медіа-центр «Переяславщина»; ПП «СКД»; ЗП(ПТ)О «Переяславський професійний коледж», Бориспільський професійний ліцей, Київський механіко-технологічний фаховий коледж, Володимирський педагогічний фаховий коледж імені Агатангела Кримського та інші заклади професійної (професійно-технічної) освіти.
Практики здобувачів спеціальності А5 Професійна освіта (Цифрові технології) проходять на базах: ЗП(ПТ)О «Переяславський професійний коледж», Бориспільський професійний ліцей, Київський механіко-технологічний фаховий коледж, Володимирський педагогічний фаховий коледж імені Агатангела Кримського та інші заклади професійної (професійно-технічної) освіти; Університет Григорія Сковороди в Переяславі (відділ інформаційних технологій та зв’язків з громадськістю); ТОВ «Вістаді»;ТОВ «ХАТАНЕТ»; Український освітянський видавничий центр «ОРІОН»; ОТГ (Ташанська, Студениківська, Циблівська, Переяславська, Дівичківська) та інші.
Практики здобувачів спеціальності В13 Бібліотечна, інформаційна та архівна справа проходять на базах: Національний історико-етнографічний заповідник (науково-методичний відділ охорони культурної спадщини; науково-дослідний відділ історичного краєзнавства); Університет Григорія Сковороди в Переяславі (відділ документообігу та діловодства, відділ кадрів, бібліотека, архівний відділ); Державний архів Київської області; Черкаси державний архів; Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області; «Центр надання соціальних послуг та соціальної інтергації» м. Переяслав; ОТГ (Ташанська, Студениківська, Циблівська, Переяславська, Дівичківська); Трудовий архів Переяслав-Хмельницького району; Переяслав-Хмельницьке центральне бібліотечне сховище; ТОВ Медіа-центр «Переяславщина»; ПП «СКД».
Практики журналістів С7 Журналістика проходять на базах: ТОВ Медіа-центр «Переяславщина»; ТОВ «Медіа контент груп»
Практики здобувачів спеціальності D4 Публічне управління та адміністрування проходять на базах: Дівичківської сільської ради; Виконавчого комітету Циблівською об’єднувальної територіальної громади Бориспільського району Київської області; Бориспільської районної державної адміністрації; Київської територіальної організації політичної партії «Європейська солідарність»; Бориспільської міської ради; Виконавчого комітету Переяславської міської ради; Київської обласної ради; Бориспільської районної державної адміністрації; Виконавчого комітету Зорівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області; Виконавчого комітету Баштечівської сільської ради Черкаської області; Славської селищної ради Стрийського району Львівської області; Студенниківської селищної ради Бориспільського району Київської області.
Здобувачі спеціальності С2 Політологія проходять навчальну практику в органах місцевого самоврядування, в обласних і районних державних адміністраціях, у політичних партіях, у громадсько-політичних організаціях і рухах. Бази практик: Київська обласна рада, Бориспільська районна державна адміністрація, Бориспільська районна ради, Циблівська ОТГ, Ворохтянська селищна рада, Шрамківська сільська рада, Великодедеркальська сільська рада, Районний осередок партії «Європейська солідарність», ГО «Інститут соціальної трансформації», Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. Переддипломна практика магістрів проходить на базі кафедри політології Університету Григорія Сковороди в Переяславі.
Випускники закладу вищої освіти за спеціальністю А4 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти можуть працювати в базовій та профільній середній школі та закладах позашкільної освіти учнівської молоді, займати посади асистента вчителя, вчителя; має право продовжити навчання на другому (магістерському) рівні вищої освіти.
Випускники закладу вищої освіти за спеціальністю А4 Середня освіта (Історія) другого (магістерського) рівня можуть працювати вчителем у школах, коледжах, ліцеях, викладати у професійних закладах, бути науковим співробітником, репетитором, педагогом-організатором, методистом, а також займатися аналітичною роботою в органах влади, громадських організаціях та медіа.
Випускники закладу вищої освіти за спеціальністю В9 Історія та археологія першого (бакалаврського) рівня можуть працювати в архівних, народознавчих та музейних установах, в науковій, організаційно-управлінській сферах, в аналітично-інформаційних інституціях; у друкованих та електронних засобах масової інформації; у соціальних і культурних закладах, громадських організаціях тощо.
Випускники закладу вищої освіти за спеціальністю В9 Історія та археологія другого (магістерського) рівня можуть працювати в освітніх закладах, наукових установах, що займаються викладанням та науковими дослідженнями в галузі історії та археології. Також можуть працювати в історико-краєзнавчих музеях, у науково-дослідних і науково-методичних установах на посадах, які потребують поглибленої фахової підготовки, досвіду й навичок самостійної творчої (пошукової) роботи у відповідній галузі знань
Випускники закладів вищої освіти за спеціальністю А5 Професійна освіта (Документознавство) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти можуть працювати: педагогами професійного навчання у закладах профільної середньої, професійної (професійно-технічної), позашкільної, фахової передвищої освіти; організаторами діловодства; помічниками керівників; менеджерами з підбору, забезпечення та використання персоналу; професіоналами в галузі інформації та інформаційного аналізу.
Випускники закладів вищої освіти за спеціальністю А5 «Професійна освіта (Цифрові технології)» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти підготовлені до професійної діяльності в галузі освіти, інформаційних технологій та виробничого навчання. Вони можуть займати такі посади: викладач професійно-теоретичної підготовки у закладах професійної (професійно-технічної) освіти; майстер виробничого навчання у сфері цифрових технологій; інструктор або тренер із професійного навчання у галузі ІТ; методист з навчально-виробничої роботи або з організації освітнього процесу; фахівець із інформаційних технологій у навчальних закладах, підприємствах або організаціях. Отримана кваліфікація дає змогу працювати в закладах освіти різних рівнів, на підприємствах, у навчально-виробничих центрах, установах, що впроваджують цифрові технології в освітній процес, а також продовжувати навчання на другому (магістерському) рівні.
Випускники закладів вищої освіти за спеціальністю А5 «Професійна освіта (Цифрові технології)» другого (магістерського) рівня вищої освіти можуть обіймати широкий спектр посад у сфері освіти, інформаційних технологій, управління та науково-методичної діяльності. Зокрема, вони можуть працювати на таких посадах: викладач закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти; викладач дисциплін інформаційно-комунікаційного спрямування в закладах вищої освіти; методист з цифрових технологій або інформаційного забезпечення освітнього процесу; керівник навчального підрозділу (завідувач кабінету, лабораторії, центру цифрових технологій, навчально-методичного центру); науковий співробітник у галузі педагогіки, професійної освіти, інформаційно-комунікаційних технологій.
Випускники закладів вищої освіти за спеціальністю В13 Бібліотечна, інформаційна та архівна справа першого (бакалаврського) рівня вищої освіти можуть займати такі посади: організатори діловодства; помічники керівників; менеджери (управителі) з підбору, забезпечення та використання персоналу; професіонали в галузі інформації та інформаційного аналізу.
Випускники закладів вищої освіти за спеціальністю В13 Бібліотечна, інформаційна та архівна справа другого (магістерського) рівня вищої освіти можуть працювати: документознавцями-аналітиками інформаційних служб, центрів, фірм; керівниками адміністративного підрозділу (завідувачами секретаріату); аналітиками інформаційних ресурсів; головними адміністраторами; професіоналами у сфері архівної справи, музеєзнавства, бібліотечної справи, інформації та кінопрограм; науковими співробітниками (бібліотечна справа, кінопрограми); професіоналами в галузі інформації та інформаційного аналізу; професіоналами в галузі інформації та інформаційні аналітики; спеціалістами; референтами-помічниками керівника; організаторами справочинства; офіс-менеджерами; офіс-адміністраторами; помічниками керівників; менеджерами (управителями) з підбору, забезпечення та використання персоналу.
Випускники закладів вищої освіти за спеціальністю С7 Журналістика першого (бакалаврського) рівня вищої освіти можуть займати такі посади: ведучий програми; головний редактор, головний редактор газети, журналу; прес-секретар; фахівець із зв’язків з громадськістю та пресою; журналіст, журналіст мультимедійних видань засобів масової інформації; коментатор; кореспондент; кореспондент власний; кореспондент спеціальний; редактор; редактор літературний; редактор технічний; фотокореспондент; фотокореспондент спеціальний; фахівець з інтерв’ювання (засоби масової інформації); головний фахівець з радіомовлення; головний фахівець з телевізійного мовлення; фахівець з питань безпеки (інформаційно-комунікаційні технології).
Випускники закладу вищої освіти за спеціальністю С2 Політологія першого (бакалаврського) рівня можуть обіймати первинні посади: 2443.2 – консультант із суспільно- політичних питань (у політичних партіях та інших громадських організаціях), 2443.2 – політичний оглядач, 2443.2 – політолог, 2443.2 – експерт із суспільно-політичних питань, 3340 – інші фахівці в галузі освіти, 4190 – інші службовці, пов’язані з інформацією. Випускники зі ступенем бакалавра-політолога мають кар’єрні перспективи у структурах органів державної влади, політичних партіях і рухах, громадських організаціях, органах місцевого самоврядування, засобах масової комунікації, піар агенціях, навчальних закладах, аналітичних центрах, науково- дослідницьких центрах, у політтехнологічній діяльності. Випускник зі ступенем бакалавра-політолога мають можливість продовжувати навчання за програмами другого (магістерського) рівня вищої освіти.
Випускники закладу вищої освіти за спеціальністю С2 Політологія другого (магістерського) рівня можуть обіймати первинні посади: 2443 – Професіонали в галузі політології: 2443.2 – Експерт із суспільно-політичних питань; 2443.2 – Політичний оглядач; 2443.2 – Філософи, історики, політологи.
Випускники закладу вищої освіти за спеціальністю D4 Публічне управління та адміністрування першого (бакалаврського) рівня вищої освіти можуть обіймати первинні посади: спеціаліст сектору / відділу у державному або комунальному органі; інспектор / державний інспектор; адміністратор (наприклад, у ЦНАП); державний реєстратор; помічник керівника органу влади чи посадової особи; секретар, діловод; аналітик або молодший аналітик у підрозділах публічного управління; спеціаліст з реалізації окремих функцій публічної адміністрації (корупційна превенція, закупівлі, інформаційна діяльність та інші).
Випускники закладу вищої освіти за спеціальністю D4 Публічне управління та адміністрування другого (магістерського) рівня вищої освіти можуть обіймати первинні посади: керівник підрозділу (відділу, сектора, управління) в органах державної влади та місцевого самоврядування; заступник керівника підрозділу; державний службовець категорій «Б» або «В» (за відповідною посадовою кваліфікацією); головний спеціаліст органу влади чи виконавчого органу; радник, консультант, експерт із питань публічного управління і публічної політики; менеджер програм або проєктів у сфері публічного адміністрування, розвиткових або міжнародних проєктів; керівник або координатор інноваційних ініціатив, змін, реформ у публічному секторі; аналітик високого рівня з державної політики чи стратегічного планування; викладач дисциплін з публічного управління в закладах освіти чи тренінгових центрах (за наявності педагогічної підготовки); керівник організацій громадянського суспільства або спеціалізованих державних чи комунальних установ, які виконують публічні функції.

