Ткач Тамара Володимирівна

Ткач Т.В.

Ткач
Тамара Володимирівна 

доктор психологічних наук, професор кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти

ГРАФІК КОНСУЛЬТУВАННЯ:

КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ:

Біографічні відомості. Народилася 5 березня 1953 р. в м. Мелітополь, Запорізької  області.

           Навчання. Після закінчення Мелітопольської ЗОШ №19 (1960–1970) навчалася у Криворізькому державному педагогічному інституті (1970–1975 рр.) і отримала кваліфікацію: «Викладач математики і фізики».

З 1973 по 1983 рр. працювала викладачем математики в різних школах м.Мелітополя.

З 1997року по 2010 рік була науковим кореспондентом в  Інституту психології Г. С. Костюка НАПН У країни.

З 1997р. працювала на посаді доцента Гумінітарного унфверситету м.Запоріжжя.

З 2002-2005р. працювала на посаді директора Мелітопольського інституту державного і муніципального інституту Класичного приватного університету.

З 2005–2013 рр. – виконавчий директор Мелітопольського інституту  державного і муніципального інституту Класичного приватного університету.

У 2002 р. захистила кандидатську дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук (19.00.07 – педагогічна і вікова психологія).

У 2003 році присвоєно вчене звання доцента кафедри управління навчальними закладами.

У 2010 року в спеціалізованій вченій раді Д 27.053.04 Інституту психології Г. С. Костюка НАПН України захистила докторську дисертацію на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук (19.00.07 – педагогічна та вікова психологія).

З 2013-2015 рр. – завідувачка кафедри психології Університету Нобеля м.Дніпро.

З 2015р.– по даний час професор кафедри психології і педагогіки  дошкільної освіти Університету Сковороди в Переяславі.

З 2015року член спеціалізованої вченої ради Д 27.053.04 Університету Григорія Сковороди в Переяславі (спеціальність 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія);

Володіє польскою мовою.

           Зарубіжні стажування: стажування в Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza, Certificate № RZH-WSG. Рrogram for the professors of  higher education establishment entitled «Modern University in the system of European education: methods teaching, scientific-pedagogical development, distance  education process» . № 23-18. Rzeszow University of technology 17.12.2018 – 17.02.2019.

Sertifikate of scientific teaching intership

«Advances in Higher Education and Profesional development, InfoSkiBooks, InfoSci- Education, Informations Studies and Education», 01.12.2022 – 20.12.23.

          Коло наукових інтересів: нейропсихологія, психотерапія, психологія вищої освіти.

            Основні наукові праці: біля 150 публікацій, серед яких: дві одноосібні монографії; розділи у 6 колективних монографіях; багаточисельні статті у вітчизняних і зарубіжних наукових виданнях (з них 6 – у виданнях, що входять до Web of Science, Scopus).

          Т.В.Ткач викладає такі навчальні дисципліни: «Психологія терапії», «Терапевтична психологія», «Психологія вищої школи»,  «Психологія фахової передвищої освіти».

       Наукові премії, нагороди, інші досягнення:

  1. Почесні грамоти та подяки Університету імені Григорія Сковороди в Переяславі (2019-2022рр.).
  2. Нагрудний знак МОН України «Відмінник освіти України» 1997р.

Основні наукові праці.

Scopus, web of science articles

 

  1. Tkacz T. Psychospołeczny charakter zmian na przestrzeni życia. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. – Житомир: “Вид-во ЖДУ ім. І.  Франка”, 2017. – Том VІІ. Екологічна психологія. – Випуск 43.  C.148-157.
  2. Ткач T. В. Нейропсихология и нейроправо: перспективы междисциплинарных исследований.
    Кримінально-виконавча система: Вчора.Сьогодні. Завтра
    : наук. журн. – Чернігів. 2017. –  C. 130-143.
  3. Tkacz T. Psychospołeczny aspekt czasu w źyciu człowieka. Теоретичні і прикладні проблеми психології, 2017, №1(42). – С.246-252.
  4. Ткач Т.В. Теоретичний аспект проблеми психологічних змін, зумовлених віком. Вісник Київського інституту бізнесу та технологій. –  Київ: “Вид-во ПВНЗ Київський інститут бізнесу та технологій”.– 2017 . – №3 (34). –  С.78-83.
  5. Ткач Т. [та ін.]. Психолого-педагогічні умови формування інституціональної моделі освітнього простору особистості. Інституціональні трансформації в економіці України : монографія / – Мелітополь : ТОВ “Колор Принт”, 2017. – С. 179 – 219. (Розділ в монографії).
  6. Ткач Т.В. До проблеми старості – про необхідність управління віком /  Екологічна психологія в Україні: хрестоматія / за ред. Ю.М. Швалба. – К.: Педагогічна думка, 2018. – С.54-65.
  7. Радєва М., Ткач А., Коломіець В., Рекун І., Ткач  Т. Трансформаційні процеси в економіці: інституціональний контекст /  Монографія. за ред. Радєвої М.М. / Мелітополь, Колор Принт, 2018. – С.280-329. (Розділ в монографії)
  8. Ткач Т.В. Семантична структура освітнього та життєвого просторів суб’єктів освіти / Психологія розвитку творчої особистості в освітньому просторі: монографія. – Полтава: Видавець Шевченко Р.В., 2018. – С.33-46.
  9. Tkach T. Ecopsychology: multidisplinary approach. Екологія – філософія існування людства: зб. наук. праць / за заг. ред. М.М. Радєвої, В.М. Коломієць. – Мелітополь: ТОВ “Колор Принт”, 2018. – С.119-122.
  10. Савелюк Н. Ткач Т. (2019). Психолингвистические особенности неканонического (личного) религиозного дискурса.Том 26 № 1 (2019): Психолингвистика. Серия: Психология. С. 286-305 . WebofScience,

DOI: https://doi.org/10.31470/2309-1797-2019-26-1-286-305.

  1. Tkach T. Lifelong Learning as Integrational Resource of Knowledge Economy // Теоретичні і прикладні проблеми психології: зб. наук. пр. / Східноукр. нац. ун-т ім. Володимира Даля. – Сівередонецьк: Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2019. – № 1, Том 1. – С.214-225. Фахове видання
  2. Tkach T.V., Koverzneva А. Osobliwości wiekowe stanu psychicznego i osobistego osoby doroslej. Актуальні проблеми психології: збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2019, Том. VІІ, Екологічна психологія, Вип. 48. – 2019. – Стр.205-213.
  3. Popovych, I., Blynova, O., Zhuravlova, A., Toba, M., Tkach, T., & Zavatska, N. (2020). Optimización del desarrollo y psicocorrección de expectativas sociales de estudiantes de filología extranjera. Revista Inclusiones,. Vol: 7 num., 23-38. (Web of Science).
  4. Ткач Т., Ткач А., Рекун И. (2020). Мультидисциплинарный характер психолингвистического дискурса нейроэкономики. Psycholinguistics, 27 (1), 262-286. (Web of Science).

doi: https://doi.org/10.31470/2309-1797-2020-27-1-262-286

  1. Blynova, O., Kisil, Z., Tkach, T. Psychological maniftstations of professional marginality. Revista Inclusiones,. Vol: 7/ Número Especial / Julio – Septiembre 2020. pp. 218-233. (Web of Science).
  2. Blynova, O., Popovych, I., Tkach, T., Serhet, I., Semenova, N. & Semenov, O. (2020). Value Attitudes of Student Youth to Physical Culture and Sports as Factors in their Aspiration for Success. Journal of Critical Reviews, 7(19), 6775-6783. DOI: 10.318. (Web of Science).
  3. Popovych, I., Tkach, T. Research o mental states of of anxiety of first year cadets of the university of life safety.  Journal of Critical Reviews, Revista Inclusiones,. Volumen 7 / Número Especial / Julio – Septiembre. 2020 pp. 264-278    (Web of Science).
  4. Ткач Т.В., Доцевич Т.И. Психологические особенности пролонгирования социально когнитивных функций людей в период старости. Теоретичні і прикладні проблеми психології: Зб. наук. пр. / Східноукр. нац. ун-т.ім. Володимира Даля. – Сєвєредонецьк: Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2020.– № 1(51). – С. 163–170. – С.223-238.
  5. Ткач Т.В. Виховання наймолодших дітей в умовах соціальних, культурних та освітніх змін. Психологія і особистість, 2020. – №1(17). – С.9-21.
  6. Tamiliia Dotsevych, Tamara Tkach, Viktoriia Slabouz (2020). Phenomenon of “communicative act”: A psycholinguistics perspective. Humanities and Social Sciences HSS, vol. XXIV, 27 (3/2020), p. 33-51. (Polska).
  7. Ткач Т.В. Соціально-психологічна детермінація освітнього простору людей поважного віку // Проблеми мотивації особистості в сучасному освітньому просторі: колективна монографія / за ред. Л. В. Герасименко, В. Ф. Моргуна. – Кременчук: КрНУ імені Михайла Остроградського, 2020. – С.199-216.
  8. Ткач Т.В. Виховання наймолодших дітей в умовах соціальних, культурних та освітніх змін // монографія: Трансформаційні процеси в дошкільній освіті ХХІ ст. . Переяслав, 2020. С.69-93.
  9. Ткач Т.В. (2021). Психологічні детермінанти розвитку соціальних компетенцій. Теоретичні і прикладні проблеми психології та соціальної роботи, 3(56), Том 1, 151-161. (Фахове видання).
  10. Tamara Tkacz, Teresa Bal-Woźniak (2021). Innowacyjność behawioralna jako narzędzie symbiozy człowieka z technologią w czasach transformacji cyfrowej. Nierówności społeczne и wzrost gospodarczy. С.65-88.
  11. Ткач Т. В. (2022). Батьківський стрес і проблемна поведінка дитини дошкільного віку. Теоретичні і прикладні проблеми психології, № 2(58). С.264-268.
  12. Ткач Т.В Методологічні засади психології професійного розвитку вчителя. Теоретичні і прикладні проблеми психології, № 2(58), 2022. С.264-268.
  13. Ткач Т.В., Witek Lucyna (2022). Психологічні засади підготовки молодших бакалаврів в педагогічних закладах передвищої освіти Preschool Education: Global Trends. Vol. 2 (2022). 189-208. Дошкольное образование: мировые тенденции. Том. 2 (2022). https://doi.org/10.31470/2786-703X-2022-2-189-208.
  14. Tkach T.V., Piletska L.S. Psychological determinants of social competences in structure of social maturity of future law officers. Теоретичні і прикладні проблеми психології: Зб. наук. пр. / Східноукр. нац. ун-т.ім. Володимира Даля. – Сєвєредонецьк: Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2023.–  № 3(62), Том 2. – С.236-248.

Наукові премії, нагороди, інші досягнення:

  1. Почесні грамоти та подяки Університету імені Григорія Сковороди в Переяславі (2019-2022 рр.).
  2. Нагрудний знак МОН України «Відмінник освіти України» 1997 р.
Перейти до вмісту