Оржеховська Валентина Михайлівна

Orzzzz-247x250

Оржеховська
Валентина Михайлівна 

професор кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи

доктор педагогічних наук

ГРАФІК ПРИЙОМУ:

середа: 1200-1400

кабінет № 319
(корпус № 1, поверх № 3)

КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ:

+ 38 (04567) 5-87-92

phdpusoc_ped@i.ua

Біографічні відомості. В.М. Оржеховська народилася 19 серпня 1939 року в сім’ї службовця в м. Каневі Черкаської області. На відмінно закінчила Канівську семирічку, потім – три курси Канівського педагогічного училища, а після його розформування  четвертий курс закінчувала в м. Коростишеві на Житомирщині.

Навчання. У 1961 році вступила на філологічний факультет Київського педагогічного інституту ім. М. Горького (нині Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова), який закінчила в 1966 році. Водночас працювала учителем початкових класів, музики, російської мови та літератури.

Робота. Валентина Михайлівна розпочала свій трудовий шлях у 1957 році  в м. Любарі Житомирської області вчителем співів та директором районного Будинку піонерів. Крім того, маючи музичну освіту й талант співачки, керувала як дитячими хоровими колективами, так  і дорослими.

15 років (з 1966) В.М. Оржеховська віддала роботі в апараті Міністерства освіти України, спочатку в управлінні шкіл, потім в управлінні виховної роботи.

Наукову діяльність В.М. Оржеховська розпочала в Українському науково-дослідному інституті педагогіки (нині Інститут педагогіки АПН України), працюючи в лабораторіях трудового виховання та профорієнтації, передового досвіду. У 1985 році захищає кандидатську дисертацію «Організація трудового виховання школярів у таборі праці й відпочинку (на матеріалі Української РСР)». З 1988 по 1996 рік очолює лабораторію профілактики правопорушень серед неповнолітніх. Разом з колективом розробляє  новітні методики попередження і подолання девіантної поведінки дітей та підлітків. Наукові напрацювання дослідниці лягли в основу  її докторської дисертації «Соціально-педагогічні основи профілактики правопорушень важковиховуваних учнів», захищеної в 1995 році.

У 1997 році для посилення роботи з профілактики куріння, вживання алкоголю та інших наркотичних речовин, ВІЛ/СНІДу, забезпечення соціально-правового захисту неповнолітніх створюється Науково-методичний центр превентивного виховання АПН України, директором якого призначається Валентина Михайлівна. З березня 2003 року Центр стає науковим підрозділом Інституту проблем виховання АПН України, який знову очолює Валентина Михайлівна.

З 2015 року і по теперішній час працює професором кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».

Під керівництвом професора В.М. Оржеховської захистилося 10 кандидатів педагогічних наук.

Нагороди. Праця В.М. Оржеховської на педагогічно-науковій ниві гідно оцінена. Вона нагороджена почесним знаком  Міністерства освіти УРСР «Відмінник народної освіти  України» (1977), почесним знаком Міністерства освіти СРСР «Отличник просвещения СССР» (1977), Почесними грамотами Міністерства освіти і науки України та Президії АПН України.

Коло наукових інтересів: формування і збереження здорового способу життя дітей та молоді, профілактика вживання психоактивних речовин серед неповнолітніх, профілактика бездоглядності серед підлітків,формування превентивного виховного середовища серед учнів загальноосвітніх навчальних закладів, формування просоціальної поведінки школярів в умовах превентивного виховного середовища, профілактика девіантної поведінки серед дітей та молоді, формування та збереження репродуктивного здоров’я серед студентської молоді.

Основні наукові праці. Інформація про діяльність науково-педагогічного працівника Оржеховської В.М.

Валентина Михайлівна Оржеховська  – автор понад 300 наукових праць, серед яких монографії, навчально-методичні посібники й методичні рекомендації, численні статті в наукових  збірниках та у фахових періодичних виданнях, основними з яких є:

  1. Оржеховська В.М. Концепція національної філософії виховання дітей і молоді в Україні на засадах хортингу. Теорія і методика хортингу: зб. наук. праць. К.: Паливода А.В., 2016. Вип. 5. С. 54-60.
  2. Оржеховська В.М. Система роботи школи з профілактики вживання учнями психоактивних речовин: стратегії, технології, перспективи: навч. – метод. Черкаси: Чабаненко Ю., 2014. 368 с.
  3. Оржеховська В.М. Технології розбудови виховної системи загальноосвітнього навчального закладу: навч.-метод. посіб. Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2014. 172с.
  4. Оржеховська В.М. Формування превентивного виховного середовища загальноосвітнього навчального закладу: навч. – метод. посіб. Кіровоград: Імекс, 2014. 172 с.
  5. Оржеховська В.М. Формування просоціальної поведінки учнів в умовах превентивного виховного середовища: посібник. Черкаси: Чабаненко Ю., 2016. – 194 с.
  6. Оржеховська В.М. Морально-духовна основа підростаючої особистості як головний пріоритет формування і збереження здоров’я Формування відповідального ставлення до здоров’я підростаючої особистості: монографія / кер. авт. колективу і наук. ред. В.М. Оржеховська. Київ: Міленіум, 2018. С. 103-149.

Навчальні дисципліни: методика викладання дисциплін соціальної роботи, теорія і практика формування здорового способу життя, науково-методична підготовка фахівця із соціальної роботи.

Перейти до вмісту