Калмиков Георгій Валентинович

Калмиков Г.В.

Калмиков
Георгій Валентинович

доктор психологічних наук, професор кафедри психології

ГРАФІК ПРИЙОМУ:

вівторок: 12:00-15:00

кабінет № 320

(корпус № 1, поверх № 3)

КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ:

Телефон:         +380635750448

E‒mail:            kalmykovg73@gmail.com

Біографічні відомості. Народився 9 листопада 1973 р. в м. Слов’янську, Донецької області.

Навчання. Після закінчення Слов’янської ЗОШ №3 (1980–1990) навчався у Переяслав-Хмельницькій філії Київського державного педагогічного інституту імені О.М. Горького за спеціальністю «Педагогіка і психологія (дошкільна)» (1990–1993 рр.). У 1994 році закінчив Університет Григорія Сковороди в Переяславі та отримав кваліфікацію: «Викладач дошкільної педагогіки і психології, вихователь».

Науковий ступінь: доктор психологічних наук.

Вчене звання: професор.

Робота. 1994 – 1995 рр. – асистент кафедри дошкільної педагогіки Слов’янського державного педагогічного інституту.

1995 – 1998 рр. – аспірант кафедри педагогіки Слов’янського державного педагогічного інституту.

1998 – 2006 рр. – асистент, старший викладач, доцент кафедри дошкільної педагогіки і психології Слов’янського державного педагогічного інституту.

В 2000 році захистив кандидатську дисертацію: «Проблеми виховання взаємин між особою і колективом у педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського» в Інституті педагогіки АПН України.

В 2003 році присвоєно наукове звання доцента кафедри практичної психології.

2006 – 2012 рр. – вчений секретар Слов’янського державного педагогічного ініверситету.

З 2017 по 2019 рр. – навчання у докторантурі в Університеті Григорія Сковороди в Переяславі за спеціальністю 053 Психологія (19.00.07 – педагогічна та вікова психологія).

2012 – 2019 рр. – доцент кафедри практичної психології Донбаського державного педагогічного університету.

2019 – 2020 рр. – професор кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти Університету Григорія Сковороди в Переяславі.

В 2020 році захистив докторську дисертацію за спеціальністю 19.00.07 Педагогічна та вікова психологія на тему: «Психологія розвитку професійно-мовленнєвої діяльності майбутніх психологів». (ДД № 010076 від 24 вересня 2020 року)

2020 – 2021 рр. – професор кафедри психології Університету Григорія Сковороди в Переяславі.

Суспільно-громадська діяльність.

2006 – 2012 рр. – вчений секретар Слов’янського державного педагогічного університету.

З 2013 р. – член-кореспондент Міжнародної академії Наук педагогічної освіти (МАНПО).

З 2015 року член оргкомітету щорічних міжнародних науково-практичних конференцій «Психолінгвістика в сучасному світі».

З 2017 р. – член правління Громадської організації «Всеукраїнська асоціація психолінгвістів» (ВАПЛ).

Наукова діяльність

Г.В. Калмиков – учасник міжнародних наукових і науково-практичних конференцій та семінарів:

«Gospodarka polski 1990-2019 o lepszy model gospodarki opartej na wiedzy» (Rzeszowski, 2019);

«Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy» (Rzeszów, 2019);

«Aktualni problem suchasnoї doshkilnoї ta vishhoї osviti» (Warszawa, 2016);

«Аctual problems of modern preschool and higher education» (Warszawa, 2016);

«Aktualne naukowe Problemy. Rozpatrzenie, decyzja, praktyka» (Gdańsk, Poland, 30.03.2016–31.03.2016);

«International Scientific Conference Theory for practice in the education of contemporary society» (Riga, 2015).

Володіння іноземними мовами:

Спеціалізовані вчені ради:

З 2021р. – член одноразових спеціалізованих вчених рад (Університет Григорія Сковороди в Переяславі)

Член одноразової спеціалізованої ради (Наказ Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 № 237 утворена спеціалізована вчена рада ДФ 27.053.005 в Університеті Григорія Сковороди в Переяславі з правом прийняття до розгляду та проведення разового захисту дисертації Манжари Світлани Олегівни на тему: «Глибинне пізнання дуалізму психіки особистості» на здобуття ступеня доктора філософії з галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» за спеціальністю 053 «Психологія».

Членство в редколегіях журналів

Член редколегії збірника наукових праць «Psycholinguistics» (Університет Григорія Сковороди в Переяславі).

З 2015 року – відповідальний редактор збірника наукових праць Psycholinguistics (ISSN 2309-1797; eISSN 2415-3397) (Web of Science Core Collection – ESCI).

Член редколегії «Проблеми освіти» ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН

Зарубіжні стажування:

Коло наукових інтересів: професійно-мовленнєва діяльність психолога, дискурсивна компетентність психотерапевта і психоконсультанта, мовленнєве спілкування, професійна комунікація, мова фаху психолога.

Наукове керівництво. Георгій Валентинович є науковим керівником здобувачів і аспірантів. Під його керівництвом підготовлений кандидат наук.

Основні наукові праці. Г.В. Калмиков має понад 100 публікацій, серед яких: дві одноосібні монографії; розділи у п’яти колективних монографіях (одна з них є міжнародною монографією); навчальний посібник для ЗВО; два розділи в навчальному посібнику, рекомендованому МОН України; статті у наукових виданнях (з них 11 – у виданнях, що входять до Web of Science Core Collection, Scopus); статті у зарубіжних виданнях; праці апробаційного характеру (понад 30 праць).

Нагороди

Грамота міністерства освіти і науки України (Київ, 2007);

Грамота Донбаського державного педагогічного університету (Слов’янськ, 2015).

Основні наукові праці з 2018 по 2022 р

Статті, що індексуються у наукометричних базах Scopus та/або Web of Science

Savchenko, Olena & Kalmykov, Heorhii (2020). Reflective Style and Speech Production During Academic Task Solving in University Students. East European Journal of Psycholinguistics, 7, (1), 146-155. (Scopus)

Калмикова, Л., Харченко, Н., Волженцева, І., Калмиков, Г., & Мисан, І. (2020). Актуалізація проблематики внутрішнього мовлення в психолінгвістиці комунікації: результати систематичного огляду і метааналізу.  PSYCHOLINGUISTICS, 28(1), 83-148. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2020-28-1-83-148

Калмиков, Г. (2020). Як бакалаври психології здійснюють рефлексію над професійним мовленням: стан розвитку дискурсивної рефлексивності. PSYCHOLINGUISTICS, 27(1), 139-163. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2020-27-1-139-163 (Web of Science, SCOPUS).

Калмиков, Г., & Доброскок, С. (2020). Дискурсивно-компетентнісні аспекти підготовки майбутніх психотерапевтів у психологічних і медичних ЗВО України. «Психолінгвістика в сучасному світі» – 2020, с.95-99. https://doi.org/10.31470/10.31470/2706-7904-2020-15-95-99.

Калмиков, Г.В. (2019). Психолінгвопедагогічні принципи формування у майбутніх психологів професійно-мовленнєвої майстерності. Eastern European Scientific Journal11(51), Part 9, 40–46.

Калмиков, Г.В. (2019). Теоретико-методологічні засади формування у майбутніх психологів професійно-мовленнєвої діяльності й комунікативної компетентності. Актуальні проблеми психології, 11(18), 82–103 (Index Copernicus).

Калмиков Г.В. (2018). Психолого-професійний дискурс як вираження інтенціональної спрямованості суб’єкта мовлення на адресата. Psycholinguistics Психолінгвістика. Психолингвистика, 23(1). с. 73 – 99 DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1212362

Максименко, К., & Калмиков, Г. (2018). Психолінгвістична концепція і модель мовленнєвого впливу О.О. Леонтьєва та її значення для актуалізації сучасних проблем спілкування. Psycholinguistics, 24(1), 227–252 (Web of Science Core Collection).

Журнали, що входять в категорію Б

Калмиков Г.В. (2018). Значення теорії мовленнєвого спілкування О.О. Леонтьєва для підготовки майбутніх психологів. Науковий вісник Херсонського державного університету, 3, том 2 с.54-59. http://pj.journal.kspu.edu/index.php/pj/article/view/436

Калмиков, Г.В. (2018). Теоретико-методологічні засади формування у майбутніх психологів професійно-мовленнєвої діяльності й комунікативної компетентності. Актуальні проблеми психології, 11(18), 82–103 http://www.appsychology.org.ua/index.php/ua/36-zmist-vydan/563-tom-11-vipusk-18

Калмиков, Г.В. (2021). Професійно-мовленнєва діяльність майбутніх психотерапевтів у системі інноваційних процесів закладів вищої освіти. Наукові записки Національного університету «Острозька академія», № 12, 46-50 с. УДК 808.5:378.011.3 – 052]:615.851

Калмиков, Г.В. (2020). Психотерапія: минуле, сьогодення та психолінгвістично центрована перспектива. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського, Том 31(70) № 4. с.34-41 (18арк) DOI https://doi.org/10.32838/2709-3093/2020.4/05

Калмиков, Г.В. (2020). Мовленнєва особистість психотерапевта – суб’єкта професійно-комунікативної діяльності. Теоретичні і прикладні проблеми психології, №3(53) Том 2, 5-16 с.

Калмиков Г.В., & Калмикова Л.О. (2020). Професійно-мовленнєва діяльність і мовленнємовна компетентність як прояв соціального інтелекту особистості викладача закладу вищої освіти. Габітус, 17. с.78-83. http://habitus.od.ua/journals/2020/17-2020/16.pdf.

Калмиков, Г.В. (2021). Психотерапія: дискусійні питання підготовки і діяльності фахівців психотерапевтичного профілю. Психологія і особистість, 1. с.9-31. (26 арк) DOI: https://doi.org/10.33989/2226-4078.2021.1.227183

Калмиков, Г.В. (2021). Психотерапія і психоконсультування: підходи до встановлення статусу. Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права, № 1, с.77-82. DOI https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2021.1.12

Калмиков, Г.В. (2021). Про співвідношення психотерапії, психологічного консультування і психолінгвістики: проблеми та дискусії. Проблеми сучасної психології № 1 (20), с. 28-35. DOI https://doi.org/10.26661/2310-4368/2021-1-3

Калмиков Г.В., Мисан І.В., Рудківська Н.Л. Функціонально-змістове поле значень феномену «толерантність» у людиномірних науках. Вчені записки таврійського університету імені В.І. Вернадського. Том 32 (71) №5. DOI https://doi.org/10.32838/2709-3093/2021.5/04

Участь у міжнародних конференціях

Калмиков Г.В. Усвідомлення як чинник оволодіння та володіння майбутніми психологами професійними знаннями й діями. Психологія свідомості: теорія і практика наукових досліджень – 2018: Тези IІ міжнародної науково-практичної конференції (21 березня 2018 року, м. Переяслав- Хмельницький) Відп. ред. О.В. Дробот; ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». Переяслав-Хмельницький, 2018. С. 54–58.

Калмиков Г.В. Стан актуального розвитку дискурсивної компетентності бакалаврів психології. XIV Міжнародна науково-практична конференція “Психолінгвістика в сучасному світі – 2019” (м. Переяслав-Хмельницький, Україна, 24-25 жовтня, 2019 р.) с.102-108

Калмиков, Г., & Доброскок, С. (2020). Дискурсивно-компетентнісні аспекти підготовки майбутніх психотерапевтів у психологічних і медичних ЗВО України. Психолінгвістика в сучасному світі, 15, 95-99. https://doi.org/10.31470/10.31470/2706-7904-2020-15-95-99. р.) Тези XV Міжнародної науково-практичної конференції “Психолінгвістика в сучасному світі – 2020” (м. Переяслав-Хмельницький, 22-23 жовтня, 2020

Особисті та колективні монографії

Калмиков, Г.В. (2019). Концептуальні підходи до дослідження професійно-мовленнєвої діяльності як основи комунікативної компетентності майбутніх психологів. І.В. Волженцева (наук. ред.), Психологічна безпека особистості у змінному світі. (Міжнародна колективна монографія), (с. 222–239). Переяслав-Хмельницький : ФОП Домбровська Я.М.

Калмиков, Г.В. (2019). Психологія формування професійно-мовленнєвої діяльності майбутніх психологів. (Монографія). Київ : Видавничий Дім «Слово». 316 с.

Калмиков Г.В. (2020). Принципи формування професійно-мовленнєвої майстерності майбутніх психологів. І.В. Волженцева. (Ред.) Психологічна безпека особистості. (міжнародна колективна монографія) (с.262-272). Переяслав.

Калмиков Г.В. (2021). Психолінгвістичні засади психотерапевтичного альянсу. І.В. Волженцева. (Ред.) Психологічна безпека особистості. (міжнародна колективна монографія) (с.306-330). Переяслав

Навчально-методичні посібники

Калмиков Г.В. (2021). Основи психотерапії: дискурсивний аспект. (Навч.пос.). Переяслав: Домбровська Я.М. 282с. (у.д.а. 10,1). ISBN 978-617-7747-42-9

Грамота міністерства освіти і науки України (Київ, 2007);

Грамота Донбаського державного педагогічного університету (Слов’янськ, 2015).

Перейти до вмісту