Вінс Вікторія Анатоліївна

Вінс В.А.

Вінс
Вікторія Анатоліївна 

кандидат психологічних наук, доцент, завідувачка кафедри практичної психології

ГРАФІК ПРИЙОМУ:

середа: 1200-1400

кабінет № 321
 (корпус № 1, поверх № 3)

КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ:

Біографічні відомості. Народилася 21 січня 1976р. в місті Лубни Полтавської області у родині інженерно-технічних працівників, Векленко Анатолія Петровича та Людмили Федорівни.

Навчання. У 1993 р. закінчила з відзнакою Лубенську ЗОШ І-ІІІ ст. №8, що на Полтавщині, отримавши повну середню освіту. У тому ж році вступила на педагогічний факультет Переяслав-Хмельницького державного педагогічного інституту ім. Г.С. Сковороди, який з відзнакою закінчила у 1998 р., отримавши повну вищу освіту за спеціальністю «Початкове навчання і основи практичної психології» (кваліфікація: «Вчитель початкових класів. Практичний психолог в закладах освіти»).

З 1999р. по 2002 р. навчалася в аспірантурі Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди за спеціальністю 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія». У 2003 р. у Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова захистила кандидатську дисертацію на тему: «Психологічні особливості переживання вікової кризи підлітками школи-інтернату для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування». Науковий керівник – к.психол.н., доцент Хомич Г.О.

У 2007 р. присвоєно вчене звання доцента кафедри загальної та практичної психології.

Підвищення кваліфікації. З 2011 по 2017 рр. навчалася у докторантурі Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова за спеціальністю 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» на кафедрі теоретичної та консультативної психології. Науковий консультант – д.психол.наук, професор Булах І.С.

У листопаді 2018 р. прийняла участь у Міжнародній україно-чеській навчальній програмі «Відкритий університет. Процеси інклюзії в університетському середовищі» у межах проекту «Прогресивне управління університетом» (30 год.), Чеська республіка, м. Брно, Університет імені Г.Масаріка.

У вересні 2019 р. пройшла інтенсивний тренінговий курс «Педагогіка початкової школи: фінський досвід» (20 год.). а 2022 р. – програму підвищення кваліфікації з теми «Психосоціальна підтримка вчителів і дітей в умовах війни» в межах Міжнародного проєкту «Фінська підтримка реформи української школи» («Навчаємось разом»), що фінансується МЗС Фінляндії та ЄС, м. Київ.

У травні 2021 р. пройшла навчання на програмі професійного розвитку «Якість вищої освіти у контексті вимог до акредитації освітніх програм: роль викладачів». Модуль І (1 кредит ЄКТС) у ВНЗ «Університет економіки і права «Крок». Навчально-науковий інститут менеджменту та освіти дорослих (25.05.-31.05.2021р.). У червні 2021 р. – навчання на програмі професійного розвитку «Якість вищої освіти у контексті вимог до акредитації освітніх програм: роль гарантів». Модуль ІІ (1 кредит ЄКТС) у ВНЗ «Університет економіки і права «Крок». Навчально-науковий інститут менеджменту та освіти дорослих (1.06.-7.06.2021р.).

У травні-червні 2021 року пройшла курси підвищення кваліфікації психологів та науково-педагогічних працівників «Основи психологічного консультування: інтегративний підхід» (60 год./2 кредити ЄКТС) у Національному університеті «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка (24.05-12.06.2021 р.).

1.05.-30.06.2022р. – курси підвищення кваліфікації на тему: «Психосоматика: поглиблений курс», (90 год./3 кредити ЄКТС.), ГО «Інститут підтримки громадських ініціатив», лабораторія психосоматології.

20-27.06.2022р. – міжнародне підвищення кваліфікації (вебінар) на тему: «Академічна доброчесність при підготовці бакалаврів в країнах Європейського союзу та України», (45 год./1,5 кр. ЄКТС), ГО «Міжнародна фундація науковців та освітян» IESF.

10.01.-21.03.2023р – програма підвищення кваліфікації для педагогічних, наукових та науково-педагогічних працівників «Психологічна допомога та робота психолога з військовими та їх родинами у дні війни. Військова психологія», (33 год./1,1 кредит ЄКТС), Ізмаїльський державний гуманітарний університет та Тренінговий центр Наталії Сабліної.

5.03.-28.06.2023р. – курси підвищення кваліфікації «Пропедевтика психіатрії», 156 год./5,2 кредити ЄКТС. Українська спілка психотерапії та Школа розвитку психотерапії.

Робота. Педагогічна діяльність здійснювалась спочатку на посаді викладача (2002-2003 рр.), а потім доцента кафедр практичної психології (2003-2004 рр.), загальної та практичної психології (2004-2010 рр.), психології (2010-2013 рр.) та практичної психології (2013-2018 рр.) ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».

Крім цього, за сумісництвом працювала на посаді доцента кафедри теоретичної та консультативної психології НПУ імені М.П. Драгоманова (2009-2011 рр. та 2020-2022 рр.).

З 2018 р. працювала на посаді доцента кафедри менеджменту освіти і практичної психології і виконувала обов’язки заступника завідувача кафедри з навчально-методичної роботи, а 1 лютого 2019р. і до нині – завідувача кафедри. У 9.09.2020 р. кафедра була перейменована на кафедру менеджменту, практичної психології та інклюзивної освіти, а 1.09.2023 р. – реструктуризована у кафедру практичної психології Університету Григорія Сковороди в Переяславі.

Коло наукових інтересів. До кола наукових інтересів Вінс В. А. належать дослідження проблем психічного розвитку депривованої особистості, психологічного супроводу батьків дітей з особливими освітніми потребами, психологічного супроводу ветеранів війни та членів їх родин.

Наукове керівництво. Керівництво науковою роботою студентів-учасників проблемної групи «Психологія депривованої дитини» (2004-2010 рр.) та «Психологія морального вибору юнаків» (2018 – 2919 рр.).

Наукове керівництво та рецензування дослідницьких робіт учнів-членів Малої Академії наук України (2007-2011 рр.). Робота у складі журі ІІ етапу конкурсу-захисту наукових робіт учнів-членів МАН України (2007-2011 рр.).

Робота у складі організаційного комітету Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт у галузі вікової та педагогічної психології (2011-2014 рр.).

Робота у складі апеляційної комісії ІІ етапу Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Теоретична та прикладна психологія» (2018-2019 рр.).

Участь в атестації наукових кадрів в якості офіційного опонента зі спеціальності 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія (2008 – 2018 рр.) та спеціальності 053 Психологія (2024р.).

Наукове керівництвом аспірантами зі спеціальності 053 Психологія  – з 1.09.2023 р.

Основні наукові праці. Вінс В.А. є автором і співавтором понад 90 наукових праць, серед яких навчально-методичний посібник, окремі розділи у 3-х навчальних посібниках, 2 статті у колективних монографіях, 2 статті у зарубіжних виданнях, зареєстрованих у міжнародних наукометричних базах даних, понад 60 наукових статей у фахових виданнях та матеріали конференцій. Основні з них:

  1. Вінс В.А. Практикум з патопсихології: Навчально-методичний посібник. Переяслав-Хмельницький, 2006. 79 с.
  2. Вінс В.А. Програма курсу «Патопсихологія» // Навчальні програми з основних психологічних дисциплін: кредитно-модульна система у вищому педагогічному навчальному закладі: Навчальний посібник. Переяслав-Хмельницький, 2009. С. 291-316.
  3. Вінс В.А. Програма курсу «Юридична психологія» // Психологія: комплекс типових навчальних програм з професійної та особистісно орієнтованої підготовки бакалаврів: збірник навчальних програм. К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2011.  210с.  С. 195-209.
  4. Vins A. The personal choice in the course of activity // European humanities studies: State and Sosiety. 2016. №2. P. 28-37.
  5. Вінс В. Психологія свідомого вибору українцями членства в європейському союзі // Humanitarium / ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». Переяслав-Хмельницький (Київ. обл.); Ніжин (Черніг. обл.) : Лисенко М.М., 2018. Том. 40, Вип. 1 : Психологія. 150 c. С. 15-22.
  6. Вінс В.А. Роль сім’ї у ґенезі та терапії психосоматичних захворювань дітей і підлітків // Здоров’я дітей і молоді: безпекові та психолого-педагогічні аспекти: колективна монографія / За заг. ред. Н. І. Коцур. Переяслав-Хмельницький (Київська обл.) : Домбровська Я.М., 2018. 488 с. С. 95-112.
  7. Kashpur, Y., Bulakh, & Vins, V. Specialties for strengthening the psychological health of children in the process of social and psychological rehabilitation. In The psychological health of the personality and society: the challenges of today. Monograph. (pp. 197-204). Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2020. pp. 242.
  8. Вінс, В., & Садкова, Т. Шляхи формування толерантного ставлення молодших школярів до дітей з особливими освітніми потребами. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. Випуск 23. С. 9-22. https://doi.org/10.33189/epsn.v2i23.227
  9. Вінс, В. А., & Арнаута, О. В. Психологічні особливості мотиваційної сфери особистості у військовослужбовців. Науковий журнал «Габітус». Випуск 54. С. 108-110. https://doi.org/10.32782/2663-5208. 2023.54.20.

 

Навчальні дисципліни:

  1. Диференційна психологія.
  2. Патопсихологія.
  3. Клінічна психологія.
  4. Психологічна експертиза.
  5. Психосоматика.
  6. Діагностика і корекція ЗПР.
  7. Консультування клієнтів з різним спектром проблематики.
  8. Практична психосоматика.
  9. Психологія депривації.

За успішну педагогічну діяльність та організаційну роботу на кафедрі неодноразово нагороджувалась почесними грамотами та відзнаками Головного управління освіти і науки Київської ОДА, відділу освіти Переяслав-Хмельницької РДА, міського голови м. Переяслава та університету (1998-2024 рр.).

У 2022 р. нагороджено грамотою МОН України.

Перейти до вмісту