Іващенко Альона Ігорівна

Іващенко А.І.

Іващенко
Альона Ігорівна 

кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології

ГРАФІК КОНСУЛЬТУВАННЯ:

понеділок: 1000-1200

кабінет № 321
(корпус № 1, поверх № 3)

КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ:

 alyona.ger@ukr.net

Біографічні відомості. Народилась 4 березня 1988 р. у місті Переяславі Київської області в родині медика та управлінця.

Навчання. Навчалася у Переяслав-Хмельницькій ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1. Отримала повну середню освіту з відзнакою – золотою медаллю (1995 – 2005 рр.).

Вступила до ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» на факультет педагогіки та психології та отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Психологія», кваліфікація – психолог, викладач психологічних дисциплін у ВНЗ І-ІV рівня акредитації, магістр психологічних дисциплін (з відзнакою) (2005–2010).

 У 2014 році вступила до аспірантури при ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» за спеціальністю 19.00.07 «Педагогічна і вікова психологія», науковий керівник – доктор психологічних наук, професор Булах І.С.

У жовтні 2020 році захистила кандидатську дисертацію. У лютому 2021 року було присвоєно науковий ступінь кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 –  педагогічна та вікова психологія (ДК № 059006)

Інформація про післядипломне навчання (2018-2023 роки):

1.«Інститут практичної психології Ольги Гаркавець». Курси підвищення кваліфікації на тему: «Базові навички психолога. Основи успішного консультування» 36 год (1 кредит ЄКТС) 28 жовтня 2021 року Сертифікат №8293

2.Проєкт «Рука допомоги Україні» у співпраці з Українським інститутом когнітивно-поведінкової терапії. Навчальний курс «Діти і війна. Навчання технік зцілення». Кваліфікація: тренер за програмою «Діти і війна. Навчання технік зцілення». 45 год (1,5 кредита ЄКТС) 13 серпня 2022 року Сертифікат №22344

3.Тренінг «Дисемінація результатів проєктів Erasmus+ КА2 MoPED, UTTERLY, проєкту DAAD «Management of Internationalisation and German-Ukrainian Academic Cooperation 2022/2023» (MoI Ukraine) та проектів «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», «Зміна педагогічних факультетів та університетів у 21 столітті» – 12 годин. 12-13.05.2022

4.Тренінговий центр Наталії Сабліної спільно з Ізмаїльським державним гуманітарним університетом та Університетом сучасних знань Програма підвищення кваліфікації для педагогічних, наукових та науково-педагогічних працівників  «Психологічна допомога та робота психолога з військовими та їх родинами у дні війни. Військова психологія» 33 години (1,1 кредит ЄКТС) 22.02.2023 року №220223071

5.Міністерство освіти і науки України, Науково-методичний центр фахової вищої та передвищої освіти Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників щодо розроблення та експертизи завдань ЄФВВ, а саме дистанційний експрес-курс «Основи тестології та розробки тестових завдань». Практична частина: розробка та експертиза завдань ЄФВВ предметного тесту з психології та соціології. 30 годин (1 кредит ЄКТС) Червень 2023 року

6. Career hub, ГО Центр «Розвиток КСВ» у межах Програми «Спільнодія», яка виконується Фондом Східна Європа у партнерстві з Українським незалежним центром плітичних досліджень і ГО «Разом проти корупції» за фінансової підтримки Європейського союзу. Курс «Навчаємо кар’єрному консультуванню волонтерів та волонтерок». Кваліфікація: Кар’єрний консультант. 36 годин (1,2 кредити ЄКТС) 30.10.2023

7. Проєкт «Mental Health for Ukraine», що реалізується за підтримки Швейцарської агенції розвитку та співробітництва та за сприяння МОЗ України. Курс навчання  з організації та проведення інтерактивної освітньої виставки «Mental Тrek». Кваліфікація: фасилітатор виставки. 32 години (1,1 кредит ЄКТС) 10-12 листопада 2023 року.

Інформація про професійну діяльність

(2013-2023 рік)

З 2013 року – по нині – доцент кафедри, заступниця з наукової роботи завідувачки кафедри практичної психології Університету Григорія Сковороди в Переяславі;

з 2020 року – по нині – член Української спілки психотерапевтів;

з 2023 року – по нині – експерт Центру ветеранського розвитку Університету Григорія Сковороди в Переяславі;

з 2023 року – психолог Центру фізичної та реабілітаційної медицини м.Переяслав (за сумісництвом);

з 2023 року – співзасновниця ГО «Академія розвитку громадянського суспільства», експертка з питань ментального здоров’я, профорієнтації, гендерної рівності та соціальної інклюзії.

Участь у проєктах:

  • З 2014 року – по нині – волонтерка-психологиня Волонтерського корпусу Університету Григорія Сковороди в Переяславі.
  • Березень-травень 2021 – участь у Міжнародному проєкті «Арт терапія в практиці польських спеціалістів».
  • Лютий 2020 року – по нині співзасновниця та ведуча профорієнтаційного проєкту онлайн марафон «Профлайфхак або як обрати професію майбутнього».
  • Грудень 2021 – вересень 2022 – екпертка з питань соціальної згуртованості проєкту «Мандрівний простір «Зустріч», що реалізувався у межах програми Інфраструктурний грант №4 House of Europe.
  • Червень-жовтень 2022 року – психологиня проєкту «Швидкогрант» у межах програми «Мріємо та діємо», що реалізуться IREX за фінансової підтримки USAID.
  • Лютий 2023 – по нині тренерка програми ментального здоров’я «Стрес менеджмент та розвиток резильєнтності» q програми з професійного самовизначення молоді «#Як обрати професію?»» проєкту «Світ можливостей» у межах програми «Мріємо та діємо», що реалізуться IREX за фінансової підтримки USAID
  • Серпень 2023 – по нині психологиня, кар’єрна консультантка, тренерка соціально-психологічних та профорієнтаційних тренінгів проєкту «Стрім-Ко», що реалізується у межах програми «Тримай» за фінансової підтримки UNICEF.
  • вересень-грудень 2023 року психологиня, тренерка проєкту #ЯКВДОМА (для ВПО з Херсонщини), який реалізується в межах програми «Мріємо та діємо», що реалізуться IREX за фінансової підтримки USAID.
  • З листопада 2023 – по нині – фасилітаторка інтерактивної виставки щодо психічного здоров’я «Mental Trek», в рамках проєкту «Mental Health for Ukraine», що реалізується за підтримки Швейцарської агенції розвитку та співробітництва та за сприяння МОЗ України.

Коло наукових інтересів. До кола наукових інтересів Іващенко Альони Ігорівни належить психологія, зокрема темою її фундаментальних та прикладних досліджень  є проблема розвитку професійної рефлексії майбутніх психологів та шляхи активізації саморозвитку особистості.

Основні наукові праці:

  1. Герасимова А. І. Вплив стресу на психоемоційний стан підлітків-неформалів в умовах судово-слідчого процесу/ А. І. Герасимова //Матеріали ІІ-ї Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Український науково-інтелектуальний простір: реалії та перспективи розвитку»: збірник наукових праць (Переяслав-Хмельницький, 29-30 квітня 2010 р.). – Переяслав-Хмельницький, 2010 р. – С. 160-164.
  2. Герасимова А. І. Специфіка прояву навчального стресу старшокласників у загальноосвітній школі в період екзаменаційної сесії. / А. І. Герасимова // Архів психіатрії. – 2010. – Т. 16. – № 2. – С. 103 -106.
  3. Герасимова А. І. Проблема формування професійної мотивації студентів під час навчання у вищому навчальному закладі. / А. І. Герасимова // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: зб. наук. праць.. – 2014.
  4. Іващенко А. І. Етапи професійного розвитку майбутнього психолога. /А. І.Іващенко // Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія № 12. Психологічні науки. – 2015. – С. 135-142.
  5. Іващенко А. І. Наукові підходи до вивчення проблеми саморозвитку як психологічного феномена. / А. І.Іващенко // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: зб. наук. праць. – Переяслав-Хмельницький, 2015. – Вип. 36. – С. 217-223.
  6. Іващенко А. І. Поняття «професійна рефлексія» та її значущість у практичній діяльності майбутнього психолога. / А.І. Іващенко // Вісник ЧНПУ імені Т.Г. Шевченка. Серія: Психологічні науки. – Чернігів, 2015.— Вип. 128. – С. 116-121.
  7. Іващенко А. І. Феноменологія професійної рефлексії: визначення поняття. / А. І.Іващенко // Матеріали ХІХ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Проблеми та перспективи розвитку науки на початку третього тисячоліття у країнах Європи та Азії» // Збірник наукових праць. Переяслав-Хмельницький, 2015 р. – 167 с.
  8. Іващенко А. І. Рефлексія як механізм саморозвитку особистості юнацького віку. / А.І. Іващенко // Wschodnioeuropejskie Czasopismo Naukowe (East European Scientific journal). – Warszawa, 2016. –№ 6. – С. 132-137.
  9. Іващенко А. І. Особливості апробації методики «Оцінна карта cамоаналізу та самооцінки професійних умінь майбутніх психологів». / А.І. Іващенко // «Теорія і методика сучасної психології» зб. наук. праць. – Київ, 2019.– С. 17-23.
  10. Іващенко А. В., Іващенко А.І. Модифікація методики розробленої О. Гавриловою «Тип та рівень професійної самореалізації» / А.В. Іващенко, А.І. Іващенко// Наукового вісника Херсонського державного університету. Серія «Психологічні науки». – Херсон, 2020. – № 2. – С. 126-131.
  11. Іващенко А. В., Іващенко А.І. Психологічна розвивальна програма «Активізація професійної рефлексії та саморозвитку майбутніх документознавців» // Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія № 12. Психологічні науки. – 2021.
  12. Іващенко А.В. Іващенко А.І., Хараджи М.В. Вплив індивідуальних особливостей особистості майбутнього фахівця на формування професійної компетентності. Перспективи та інновації науки (Серія Педагогіка, Психологія, Медицина)»: журнал. 2022. № 6 (11) 2022.  С. 427-440.
  13. Хараджи М.В., Іващенко А.І. Особливості застосування арт-терапії у корекції страхів дітей молодшого шкільного віку. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки : зб. наук. праць / за наук. редакцією І. С. Булах. Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2022. Вип. 17 (62). С. 121-128.
  14. Волковицька Н.В., Іващенко А.І. Особливості психокорекції самосвідомості особистості в підлітковому віці. Перспективи та інновації науки (Серія Педагогіка, Психологія, Медицина)»: журнал. 2022. № 7(12) 2022. С.553-564
  15. Хараджи М.В., Іващенко А.І. Супервізія як метод професійного зростання психолога. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Психологія». 2022. № 1. С. 23-26
  16. Барановська О.В., Іващенко А.І. Гендерні особливості поведінки підлітків у конфліктних ситуаціях. Перспективи та інновації науки (Серія Педагогіка, Психологія, Медицина)»: журнал. 2022. № 10(15) 2022. С.388-401.
  17. Бурова А.В., Іващенко А.І. Психологічні особливості прояву синдрому самозванця у дорослих. Перспективи та інновації науки (Серія Педагогіка, Психологія, Медицина)»: журнал. 2022. № 10(15) 2022. С.436-449.
  18. Цупко, Б., Іващенко, А. (2023). Психодіагностичні методи вивчення сприйняття та маніпуляційного впливу реклами в юнацькому віці. Перспективи та інновації науки, (Серія «Психологія»), 13(31), 598-611. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-13(31)-598-611
  19. Труханова, Н., Іващенко, А. (2023). Рефлексія як механізм регулювання невпорядкованої харчової поведінки у дорослому віці. Перспективи та інновації науки, (Серія «Психологія»), 14(32), 798-808. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-14(32)-798-807
  20. Смотрова, Н., Іващенко, А. (2023). Розвиток самооцінки дошкільнят методами казкотерапії. ПЕРСПЕКТИВИ ТА ІННОВАЦІЇ НАУКИ, (Серія «Психологія»), 15(33), 830-843. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-15(33)-830-842
  21. Іващенко, А., Тімохін, В. (2023). Психологічний супровід військовослужбовців в умовах ведення бойових дій. Перспективи та інновації науки, (Серія «Психологія»), 15(33), 707-720. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-15(33)-707-719
  22. Іващенко, А., Т(2023). Психологічний супровід військовослужбовців в умовах ведення бойових дій. Перспективи та інновації науки, (Серія «Психологія»), 15(33), 707-720. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-15(33)-707-719
  23. Іващенко А.І., Тітова А.В. (2023). Психологічні чинники задоволеності шлюбом. Габітус, 54, 116-120. DOI https://doi.org/10.32782/2663-5208.
  24. Іващенко А.І.,Вітренко К.В. (2023) Специфіка подолання страхів у дітей молодшого шкільного віку засобами арттерапії. ПЕРСПЕКТИВИ ТА ІННОВАЦІЇ НАУКИ, (Серія «Психологія»), 16(34), 419-430. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-16(34)-419-429.

Навчальні дисципліни: лекційні та практичні заняття з таких дисциплін як: «Психодіагностика»; «Експериментальна психологія»; «Реабілітаційна діяльність практичного психолога»; «Психологія кар’єри та кар’єрний коучинг», «Психологія стресу і копінгу», «Актуальні проблеми психологічної теорії і практики»; «Психологія бізнесу», «Психологія управління».

Перейти до вмісту