У 2023-2024 навчальному році онлайн-майстерня педагога «edHUB» продовжує збирати експертів-професіоналів задля обговорення сучасних освітніх викликів в дослідницько-інноваційному просторі Центру інноваційного навчання і трансферу технологій Університету Григорія Сковороди в Переяславі.
Серед цікавих та змістовних подій в освітньому процесі майбутніх докторів філософії зі спеціальності 015 Професійна освіта варто відзначити гостьові лекції від Вікторії Жигірь, д.пед.н., професорки кафедри професійної освіти, трудового навчання та технологій, декана факультету фізико-математичної, комп’ютерної та технологічної освіти Бердянського державного педагогічного університету. Вони відбулися ще в жовтні минулого року.
Як розповідають у Центрі інноваційного навчання і трансферу технологій, важливим є те, що курс «Сучасні аспекти розвитку професійної освіти», зміст, який викладає Жигір, є співзвучним до курсу ОНП «Професійна освіта» «Сучасні тенденції розвитку теорії і практики професійної освіти», який опановують аспіранти кафедри професійної освіти в першому півріччі.
«Послухати про соціологічні аспекти розвитку професійної освіти в Україні, професійну освіту як надбання особистості, напрями реформування професійної освіти в Україні та план відновлення України у сфері «Освіта і наука» від наслідків війни, було пізнавально й цікаво. Надзвичайно цінною та особливою видалася й можливість поспілкуватися із науковицею про незламність українських науковців БДПУ в умовах війни, дослідження і сподівання», – відзначила Аліна Зарва, здобувачка другого року навчання.
З метою розширення наукового дискурсу майбутніх докторів філософії, навчання через дослідження, друге півріччя розпочато новими науково-комунікаційними активностями. 9 лютого 2024 року майбутні доктори філософії слухали гостьові лекції від Миколи Головка, доктора педагогічних наук, професора, заступник директора з наукової роботи Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України в рамках навчальної дисципліни «Теоретико-методологічні засади педагогічних/освітніх досліджень».
Під час лекції Микола Васильович не тільки ознайомив здобувачів з теоретико-методологічними основами планування, організації та проведення наукового дослідження як невід’ємної складової фахової компетентності, а й, як лектор, активізував проблему освітніх втрат, котрі відбуваються з моменту введення карантину, рекомендував у наукових дослідженнях сковородинівців обов’язково торкатись цього питання.
«Під час дискусійного блоку ми поцікавились щодо кращих сучасних методів компенсації освітніх втрат та поради з власного досвіду. У відповідь Микола Васильович порекомендував знайти на сайті його інституту посібник щодо освітніх втрат, перший випуск їхнього освітнього журналу за 2023 рік (стаття з цього питання) та ознайомитись на сайті з рубрикою «Навчання під час воєнного часу». Також окреслив можливості дієвої співпраці з Національною академією педагогічних наук України для спільної синергії наукових розробок, практики, досліджень, за що, ми вдячні і чекаємо наступних занять. Для нас дуже актуально дізнаватися про можливості співпраці з Національною академією педагогічних наук України, адже така екстраполяція досвіду є важливою під час проведення наукових досліджень в аспірантурі», – відзначив Максим Довбешко.
Неабияке зацікавлення викликала лекція Оксани Джус, д.пед.н, професорки, завідувачки кафедри логопедії та інноваційних технологій в інклюзії Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, яку провела в рамках курсу ОНП Професійна освіта» «Стратегії і технології інклюзивного навчання». Лекція була присвячена соціальній інклюзії закладів освіти в українській діаспорі та сучасним викликам інклюзивної освіти у ЗВО й мала вагоме значення для поглиблення фахового діалогу про інклюзію як культуру соціального прийняття.
«Це була дуже надихаюча лекція, яка стала нашою спільною розмовою-роздумом про майбутнє України, в якій інклюзія має стати загальнонаціональною культурою прийняття. Ми вже повинні досліджувати інклюзію в розрізі воєнного виклику національного масштабу і артикулювати це питання в науково-практичних дослідженнях для формування візії майбутнього країни та нації», – сказав Євген Грень, здобувач другого року.
Аспіранти спеціальності 015 «Професійна освіта» високо оцінили практичну значущість та мотиваційну складову гостьових лекцій:
«Ми мали гарну нагоду вчитися через досвід досліджень, адже, ми, як молоді науковці, повинні знаходити шляхи для співпраці з досвідченими експертами, щоб отримувати якісні наукові результати релевантні європейському освітньому простору», – підсумовуючи в обговоренні наголосив Тарас Мельник.
Зважаючи на високу зацікавленість заходами не тільки здобувачів і викладачів ОНП (PhD) з професійної освіти, анонсуємо наступну зустріч з д.пед.н., професоркою Української інженерно-педагогічної академії (Харків) Тетяною Бондаренко і, запрошуємо до наступних зустрічей в дослідницько-інноваційному просторі – «Онлайн-майстерні педагога» Центру інноваційного навчання і трансферу технологій Університету Григорія Сковороди в Переяславі.
Ігор Попозогло, здобувач програми Професійна освіта