У вівторок, 11 червня 2019 року о 10:00, в залі засідань ректорату (№ 106) розпочалося чергове засідання ректорату. Порядок денний ознаменувався обговоренням питань щодо завершальних заходів ІІ семестру; хід підсумкового тестового контролю студентів денної форми навчання; подання на відрахування студентів, які мають заборгованість за надання освітянських послуг; організаційні заходи щодо дотримання техніки безпеки під час проведення практик та в період літніх канікул, а також низки інших, нагальних для альма-матер, тем.
Нині в університеті триває достатньо напружений тиждень, багатий на проведення численних державних підсумкових атестацій у, без п’яти хвилин, бакалаврів; розпал проведення підсумкового тестового контролю у решти студентів. Втім, до завершення семестру лишаються лічені дні, тому у виступі керівника навчального відділу університету Анатолій Брехунець, яке відкрило обговорення порядку денного, йшлося про заходи щодо завершення ІІ семестру 2018/2019 навчального року в університеті. Анатолій Іванович наголосив на тому, що усі ці заходи унормовано Наказом, й нагадав присутнім дедлайни проведення підсумкового тестового контролю та ліквідації академічної заборгованості. Нині керівника навчального відділу бентежить наявність студентів в аудиторіях, куди, за даними проведеного в університеті моніторингу, на здачу тестового контролю, в середньому, нині приходить лише 46% студентів. Видається, у останній хвилі ліквідації, яка традиційно відбудеться наприкінці серпня, ми, звично, будемо змушені спостерігати картину, коли велика кількість студентів шукатиме викладачів аби увійти у новий навчальний рік без старих боргів. Прикро спостерігати таку бентежну картину, тому ми вкотре апелюємо до совісті та здорового глузду нашого студентства – будь ласка, пам’ятайте, що, в першу чергу, Ви саме студенти, тому з’являйтесь на здачі усіх форм семестрового контролю та вчасно закривайте свої «хвости» – майте повагу до самих себе та рідної альма-матер, не допустіть паралізування роботи професорсько-викладацького складу щодо Ваших особистих проблем, особливо напередодні нового навчального року. Пам’ятайте, що нагальні проблеми вимагають нагальних рішень. Сподіваємось на Вашу розсудливість та розуміння.
Крім того, Анатолій Іванович ще раз зупинився на статистиці випуску бакалаврів та магістрів у цьому році (до слова, цього літа альма-матер дає путівку в життя 1113 бакалаврам денної та заочної форми та вже випустила 67 магістрів – прим.авт.), спрогнозувавши яку приблизну кількість нових студентів нам потрібно набрати, аби університет міг продовжувати своє повноцінне функціонування. Навмисне не будемо зупинятися на конкретних цифрах, а втім, зазначимо, що вони перевищують дві тисячі нових бакалаврів та магістрів. Сподіваємось, у кожного з тих хто нині читає ці рядки неодмінно знайдуться знайомі, рідні, друзі чи сусіди яким необхідна якісна європейська вища освіта. Не секрет, що її може дати наш університет, тому запрошуйте, переконуйте, акцентуйте увагу на плюсах – наше майбутнє в наших руках, дорогі колеги та студенти! Давайте разом продовжувати вікопомні освітні традиції Переяславщини, які нині помножено на сучасні підходи та європейські цінності!
До слова, виступ Анатолія Івановича викликав серед керівництва університету, деканів та керівників структурних підрозділів, тривалу дискусію, яка продовжилася й після виступу провідного фахівця Центру забезпечення якості освіти Анатолія Лохи, який ознайомив присутніх зі статистикою щодо ходу підсумкового тестового контролю студентів денної форми навчання. Як відомо, університетський Центр забезпечення якості освіти починаючи з 3 червня 2019 року (дня старту підсумкового тестового контролю у студентів – прим.авт.) пильно стежить за відвідуваністю студентами іспитів, і поки що, у розрізі факультетів, не може порадувати відмінною відвідуваністю, яка, за інформацією Анатолія Анатолійовича, в загальному, нині складає лише 48%. Навіть на найбільших факультетах існують вкрай проблемні академічні групи, де з десятків студентів на тестовий контроль до аудиторій доходять лише одиниці. Після низки запеклих обговорень, ректорат зійшовся на думці, що нині нам конче необхідно оновлювати тестові бази (які, на даний момент, через захмарно-високий рівень результатів студентів визнано не достатньо якісними – прим.авт.); нарешті, після багатьох студентських скарг і звернень, унормувати оптимальний розклад проведення здач, де у студентів не буде по дві здачі в один день, вони не стоятимуть щодня чи у вихідні дні, а в аудиторіях не буде проходити по п’ять-сім здач за одну добу. Надалі, факультети й кафедри обіцяють попрацювати й над тим, аби у м/с-ників здачі не стояли аж наприкінці основної студентської сесії. Питання будуть знаходитися на контролі у керівництва нашого закладу вищої освіти, до них ще раз завчасно повернуться напередодні наступної осінньої сесії.
Про подання на відрахування студентів, які мають заборгованість за надання освітянських послуг йшлося у доповіді головного бухгалтера університету Ольги Яременко. Ольга Іванівна зазначила, що до 10 червня 2019 року сковородинівці повинні були проплатити свої контрактні зобов’язання перед університетом, проте, на прикрість, станом на сьогодні загальноуніверситетський борг студентів за навчання складає 627 000 гривень. Не зупиняючись на боргах пофакультетно (декани проінформовані про ці цифри, боржники знають свої особисті суми боргу – прим.авт.) повідомляємо, що Ваші боргові зобов’язання має бути оплачено протягом найближчої доби, інакше вже за кілька днів Ви ризикуєте побачити себе у списках відрахованих студентів. У разі затримки перерахування коштів (яка, об’єктивно, триває не більше двох діб – прим.авт.), та, разом з тим, включення в наказ, Вас ще може бути виключено з нього по факту проплати. Але зволікати не слід, адже наказ буде підготовано не пізніше вихідних й світлого свята Трійці.
У ході наступного питання, фахівець університету І категорії з охорони праці Ірина Задоєнко ознайомила присутніх із організаційними заходами щодо дотримання техніки безпеки під час проведення практик та в період літніх канікул. Як відомо, у зв’язку із закінченням навчального року та з метою посилення контролю за збереженням життя й здоров’я здобувачів освіти і попередження надзвичайних ситуацій відповідальним за організацію роботи з охорони праці, дотримання здорових і безпечних умов навчання, норм і правил пожежної безпеки в структурних підрозділах (наказ №153 від 03.09.2019 року) необхідно провести інструктажі з безпеки життєдіяльності зі студентами під час літніх канікул (про дотримання правил пожежної безпеки, електробезпеки, безпеки дорожнього руху, охорони здоров’я, а також правил поведінки в громадських місцях, поводження з незнайомими людьми та предметами, перебування на водних об’єкта, надання першої медичної допомоги, небезпеку користування піротехнікою,) з реєстрацією в спеціальних журналах.
Крім того, необхідно посилити контроль за організацією проведення виробничих, польових практик, екскурсій, походів, археологічних експедицій та спортивних змагань. Особливу увагу слід звернути й на забезпечення виконання водіями підвідомчого транспорту університету правил дорожнього руху при перевезенні пасажирів, а також, у зв’язку зі збільшенням кількості повідомлень про мінування, забезпечити контроль за організацією пропускного режиму в університеті на період літніх канікул та проведення позапланових інструктажів зі сторожами щодо дотримання правил пожежної безпеки і збереження майна. Також, у зв’язку з частими грозами, працівникам університету слід бути пильними, і, покидаючи робочі місця не забувати зачиняти кватирки, вікна та двері.
У ході обговорення питань із пункту «Різне» керівник навчального відділу Анатолій Брехунець закцентував увагу присутніх на питанні акредитації освітніх програм, які повинні зберігатися в електронному варіанті, а також зупинився на викликах кадрового та інформаційного забезпечення НАЗЯВО та зміні підходів щодо формування її експертів, яке розпочалося у останній день весни. На думку Анатолія Івановича, нашому університету потрібно забезпечити широке представництво викладачів та студентів у складі експертів. Отож, переходьте за посиланням та подавайте свої заявки! Головна умова – Ваша особиста всезагальна доброчесність!
У свою чергу, керівник відділу кадрів Людмила Погребна зупинилася на підсумках перевірки дотримання працівниками структурних підрозділів нашого університету графіку своєї роботи, про яку було оголошено на попередньому засіданні ректорату.
Відтак, окрім деяких зауважень, висловлених раніше фахівцем І категорії з охорони праці, Іриною Задоєнко, щодо відкритих вікон у робочих приміщеннях під час грози, увагу слід звернути і на унормування графіку роботи працівників, які працюють в університеті на 0,5 ставки – такі люди мають остаточно вибрати собі половину дня й години роботи, у які вони будуть знаходитися на робочому місці, а графік їх роботи потрібно вивісити у структурних підрозділах.
Наостанок, перший проректор Валерій Хомич звернув увагу відповідальних осіб на виселення студентів з гуртожитків яке от-от розпочеться й триватиме ще трішки більше тижня. На думку Валерія Феодосійовича, пильніше слід поставитися до того, аби студенти, під час виселення, не лишили продуктів, які можуть зіпсуватися й зруйнувати благоприємний мікроклімат кімнат. Ситуація буде на особистому контролі у відповідальних осіб, але ми закликаємо до уважності насамперед студентів-жителів гуртожитків.
Зичимо Вам продуктивного тижня та гарного літнього настрою. Тепла в душі та довкола Вас!
Максим Левченко