Вайнтрауб Марк Абрамович

Вайнтрауб М.А.

Вайнтрауб
Марк Абрамович

академік АІН України, доктор педагогічних наук, професор кафедри теорії та методики професійної підготовки

ГРАФІК КОНСУЛЬТУВАННЯ:

кабінет № 321
(корпус школи № 4 поверх № 3)

КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ:

+ 38 (04567) 5-45-42
kaf.tmppop16@ukr.net

Біографічні відомостіНародився 16 грудня 1955 р. в місті Києві у родині службовців.

НавчанняУ 1973 році закінчив фізико-математичну школу № 38 м. Києва, а у 1979 році – Київський політехнічний інститут, отримавши кваліфікацію інженера-механіка.

Після навчання у Київському міжрегіональному інституті удосконалення вчителів у 1995 р. отримав кваліфікаційне посвідчення викладача з математики вищої категорії.

З 1993-1998 рр. навчався в Інституті педагогіки.

У 1998 році при Державному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова захистив кандидатську дисертацію на тему «Розвиток технічного мислення учнів» і отримав науковий ступінь кандидата педагогічних наук.

Звання викладача-методиста отримав у 1999 році.

Із 2010 по 2013 рр. навчався у докторантурі Інституту професійно-технічної освіти НАПН України зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. У 2014 році при ІПТО НАПН України захистив докторську дисертацію за темою «Теоретико-методичні засади професійної підготовки кваліфікованих робітників з металообробки в професійно-технічних навчальних закладах» і отримав науковий ступінь доктора педагогічних наук зі спеціальності «теорія і методика професійної освіти».

Рішенням президії Вищої атестаційної комісії України від 15.12.2015 року отримав вчене звання старшого наукового співробітника

У травні 2017 р. рішенням Академії інженерних наук присвоєне звання академіка.

Вчене звання професора кафедри теорії та методики професійної підготовки присвоєне рішенням вченої ради «Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди» і затверджено Міністерством освіти і науки 2 квітня 2018 року.

Робота. З 1979-1985 рр. працював у науково-виробничому об’єднанні військового спрямування інженером-технологом та інженером-конструктором, з 1985-1994 рр. – інженером-конструктором у науковому дослідницькому інституті «Украналіт», а за сумісництвом – викладачем школи інформатики на базі цього інституту.

Протягом 1994-2006 рр. працював викладачем у ліцеях природничо-технологічного та економічного напрямків.

У 1998-2000 рр. працював завідувачем секції розвивального навчання при НТУУ «КПІ», викладачем вищої категорії, викладачем-методистом.

З 1999-2010 рр. працював на посадах доцента кафедри загальноекономічних дисциплін економічного факультету Міжнародного економічного університету, доцента кафедри математики Департаменту Професійної Орієнтації.

З 2003-2005 рр. був керівником методичного об’єднання викладачів природничо-математичних дисциплін Подільського району. Викладав у системі професійно-технічної освіти.

У 2006-2016 рр. працював в Інституті професійно-технічної освіти НАПН України завідувачем лабораторії змісту професійної освіти і навчання, завідувачем лабораторії технологій професійного навчання.

З 19 вересня 2016 року – професор кафедри теорії та методики професійної підготовки Університету Григорія Сковороди в Переяславі.

Суспільно-громадська діяльність. Вайнтрауб М.А. брав активну участь у роботі секцій по реформуванню освітою, розробці Закону «Про освіту», був членом науково-методичної комісії сектору вищої освіти Науково-методичної ради МОН України секції 015-2 Професійна освіта (інженерія). Брав активну участь у міжнародному грантовому проекті: «Європейський проект The innovative Metods and Texnologes of Teaching», в проведенні круглого столу «Навички для працевлаштування» в Україні, «Вектор успіху: якісне навчання – гідна робота» з обміну досвідом реалізації українсько-канадського проекту.

Крім того, Вайнтрауб М.А. взяв участь з пропозиціями щодо рішень проблем удосконалення підготовки кадрового потенціалу України у Верховній Раді України на парламентських слуханнях за напрямом: «Професійна освіта як складова забезпечення кваліфікованого кадрового потенціалу України: проблеми та шляхи вирішення». Вайнтрауб М.А. приймав участь в розробці рекомендацій, в обговоренні проблемних питань круглого столу на базі Федерації Роботодавців «Практика наставництва як ефективний механізм удосконалення якості трудових ресурсів» з питань використання проектного навчання при підготовці стажистів та багатьох інших заходах і розробках.

Коло наукових інтересів. Запровадження інноваційного підходу до професійної підготовки студентів; використання інноваційних технологій навчання.

До кола наукових інтересів Вайнтрауб М.А. належать актуальні проблеми університетської освіти в Україні, педагогіки, навчання і виховання студентської та учнівської молоді.

Вайнтрауб М.А. бере активну участь у Міжнародних та Всеукраїнських науково-практичних конференціях з актуальних проблем педагогічної науки з питань підвищення якості підготовки майбутніх фахівців інженерно-педагогічного спрямування.

Наукове керівництвоВайнтрауб М.А. – член спеціалізованої ради із захисту кандидатських і докторських дисертацій; член редколегії наукових фахових видань Університету Григорія Сковороди в Переяславі.

 

Основні наукові праціВайнтрауб Марк Абрамович – автор понад 170 наукових, науково-публіцистичних та навчально-методичних праць; розробник напряму в теорії та практиці інтегрованого розвивального навчання, міжпредметної методики інтегрованого розвивального навчання, педагогічної системи професійної підготовки кваліфікованих робітників з обробки металу в професійно-технічних навчальних закладах; один із розробників теорії винахідництва, теорії і практики розв’язання винахідницьких задач. Винахідник, автор понад 30 патентів України і авторських свідоцтв на винаходи.

Навчальні дисципліни«Методика технічної творчості», «Основи інженерно-педагогічної творчості», «Метрологічний аналіз та атестація вимірювальної техніки», «Система контролю з охорони праці на підприємстві», «Охорона праці в галузі. Цивільний захист», «Профілактика нещасних випадків на виробництві й заходи їх запобігання», «Єдність вимірювання», «Системний аналіз з охорони праці», «Практика педагогічна у навчальних закладах вищої освіти», «Метрологія,стандартизація та сертифікація», «Енергозберігаючі технології», «Основи інклюзивної освіти в технологічній галузі».

Нагороджений почесними грамотами управління освіти за роботу з обдарованою молоддю, Міністерства освіти і науки, подяками та дипломами від районного відділу освіти, Малої академії наук, Інституту професійно-технічної освіти та Академії педагогічних наук з 1994 р. по 2016 р.

Перейти до вмісту