Кардаш Лариса Василівна

Кардаш Л.В.

Кардаш
Лариса Василівна

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри української лінгвістики і методики навчання
дійсний член-кореспондент Української академії акмеології

ГРАФІК КОНСУЛЬТУВАННЯ:

понеділок: 1000-1200
кабінет № 322
(корпус № 1, поверх № 3)

п’ятниця: 1000-1200
кабінет № 304
(приміщення Переяславського ліцею імені Володимира Мономаха
(попередня назва: Переяславська ЗОШ І-ІІІ ступенів №7))

КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ:

+38 (04567) 7-19-99; +38 (066) 110-78-40

kafedra-ulmn@ukr.net
kkardashlarysa@gmail.com

Біографічні відомості. Народилася в місті Переяслав-Хмельницький Київської області (Україна).

Освіта. 1997-2002 рр. навчання в Переяслав-Хмельницькому державному педагогічному університеті імені Григорія Сковороди (повна вища освіта за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Українська мова і література», кваліфікація вчитель української мови і літератури та зарубіжної літератури.

2005−2008 рр. – аспірант кафедри української мови та літератури ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний інститут ім. Г. С. Сковороди

У 2009 році рішенням спеціалізованої вченої ради Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова Міністерства освіти і науки України на підставі прилюдного захисту дисертації присуджено науковий ступінь кандидата філологічних наук зі спеціальності українська мова. Дисертацію на тему «Мовні засоби вираження заперечення і протиставлення в українській літературній мові» захистила у спеціалізованій вченій раді Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова.

Рішенням атестаційної комісії від 26 червня 2014 року, протокол № 5/02-Д отримала вчене звання доцента кафедри української лінгвістики та методики навчання (атестат 12ДЦ №039359).

Робота. Основні етапи науково-педагогічної діяльності у закладах вищої освіти:

З 03.11.2008 р. по 31.08.2010 р. – викладач кафедри української мови та методики навчання ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».

З 01.09.2010 р. – у зв’язку з реорганізацією кафедри української мови та методики навчання переведено на посаду доцента кафедри української лінгвістики і методики навчання ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».

З 01.09.2010 р. по 31.08.2011 р. – доцент кафедри української лінгвістики і методики навчання ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».

З 01.09.2011 р. по 31.08.2012 р. – старший викладач кафедри української лінгвістики і методики навчання ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».

З 03.09.2012 р. по даний час – доцент кафедри української лінгвістики і методики навчання ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».

Стажування: Київський університет імені Бориса Грінченка Довідка №711 від 05.11.2018 р.). Сертифікат.

Міжнародне науково-педагогічне стажування «Інноваційні технології в освіті» (досвід Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach) м. Катовіце, Республіка Польща, 3 грудня 2019 – 9 липня 2020. Вид документа: сертифікат  Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach. Дата видачі: 9 липня 2020 р.

Київський університет імені Бориса Грінченка Сертифікат №104-н від 19.06.2023

Підвищення кваліфікації:

Онлайнові курси на платформі Prometheus:

  1. Основні інструменти критичного мислення (Prometheus Certificate, 2022 р.).
  2. Діалог та медіація: Шлях до порозуміння (Prometheus Certificate, 2022 р.).
  3. Медіаграмотність для освітян (Prometheus Certificate, 2022 р.).

Суспільно-громадська діяльність. Була членом редакційної колегії збірника наукових праць «Теоретична і дидактична філологія» з 2014 року; членом журі І, ІІ етапів  Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів членів Малої академії наук України (відділення мовознавство; секція: українська мова і література; секція: журналістика) з 2018 року; з 2014 року й до сьогодні є дійсним членом-кореспондентом Української академії акмеології (відділення практичної (професійної) акмеології); з 2023 року заступник завідувача кафедри української лінгвістики і методики навчання з навчальної та виробничої роботи.

Коло наукових інтересів. Коло наукових інтересів зосереджене на актуальних проблемах мовознавства, лінгводидактики та інноваційних технологіях навчання; на питаннях теорії та методики навчання української мови в закладах загальної середньої та вищої освіти, зокрема: формування комунікативної та взаємопов’язаних з нею компетентностей (мовної, мовленнєвої, прагматичної, діяльнісної, предметної, соціокультурної) в учнів закладів загальної середньої освіти, студентів – майбутніх учителів української мови і літератури.

Наукове керівництво. Кардаш Л.В. керує науково-дослідницькою роботою студентів: підготовка учасників конкурсів; статей до публікацій у збірниках студентських наукових праць; доповідей на студентських конференціях міжнародного та всеукраїнського рівнів; дипломних робіт на здобуття освітнього рівня «магістр».

Основні наукові праці. Кардаш Лариса Василівна – автор та співавтор наукових праць (із них  навчальні і навчально-методичні посібники, статті у наукових журналах і збірниках наукових праць, публікації у збірниках конференцій, науково-методичних журналах України, зокрема:

статті у виданнях, що входять на наукометричних баз Scopus, WoS:

  1. Pet’ko L., Popova L., Kulyk O., Kardash L., Ovsiienko L., Denysiuk I., Proskurniak O. Web Oriented Education Course Design Model in the Entrepreneurship Education System. International Journal of Entrepreneurship, 2021, 25(6). URL:  https://www.abacademies.org/articles/web-oriented-education-course-design-model-in-the-entrepreneurship-education-system-11151.html (Indexed in Scopus).
  2. Shynkar T.,  Levchenko Т., Skliarenko O., Kardash L. Functioning of Words Formed from Proper Names in Modern Media Discourse: Psycholinguistic Aspect Applied Linguistics Research Journal ALR Journal 2021,5 (9). https://jag.journalagent.com /alrj/pdfs/ALRJ-15679 ORIGINAL_RESEARCH-SHYNKAR.pdf;

статті у фахових  виданнях України (категорія Б):

  1. Кардаш Л.В. Префікси відіменних дієслів з граматичною функцією. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія «Філологія». №47/2021. Випуск 47 том 2. Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2021. 214с. С. 136-140. (у співавт.).
  2. Кардаш Л.В. Структурно-семантичні ознаки українського речення (на матеріалі повісті «У гаї сонце зацвіло» Євгена Гуцала). «Закарпатські філологічні студії». № 15/2021. Ужгород: Видавничий дім «Гельветика», 2021. 272 с. С.45-51. (у співавт.).
  3. Кардаш Л.В. Семантико-синтаксична валентність прикметника (на матеріалі повісті «Блискавка» Василя Козаченка). Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія «Філологія». № 49/2021. Том 2. Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2021. 192 с. С.36-41. (у співавт.).
  4. Кардаш Л.В. Мовне багатство українських народних пісень. «Закарпатські філологічні студії». № 21/2022. Ужгород: Видавничий дім «Гельветика», 2022. С. 38-42. (у співавт.).
  5. Кардаш Л.В. Вивчення термінів синтаксису у процесі підготовки вчителів української мови. «Інноваційна педагогіка». Випуск 46. Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2022. 254 с. С. 230-234. (у співавт.).
  6. Кардаш Л.В. Вивчення термінів граматики у педагогічних закладах вищої освіти. «Інноваційна педагогіка». Випуск 51. Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2022. (у співавт.);

навчальні та навчально-методичні посібники:

  1. Кардаш Л. В., Овсієнко Л. М., Кулик О. Д. Педагогічна практика студентів-філологів: методичні вказівки до проведення педагогічних практик для студентів філологічного факультету. Переяслав-Хмельницький: ФОП «Лукашевич», 2014. 104 с.
  2. Кулик О. Д., Овсієнко Л. М., Кардаш Л. В. Український синтаксис: практичний комплекс: навчальний посібник. Переяслав-Хмельницький: ФОП «Домбровська Я. О.», 2018. 244 с;
  3. Кардаш Л.В., Чубань Т.В. Підготовка бакалаврів-філологів: «Сучасна українська мова: морфологія»: навчально-методичний посібник для студентів спеціальності «Українська мова і література». Переяслав: Домбровська Я. М., 2019. 300 с.
  4. Чубань Т.В., Кардаш Л.В.  Підготовка учителя-словесника: культура мови: навчально-методичний посібник для студентів спеціальності «Українська мова і література». Переяслав: ФОП Домбровська Я. М., 2020. 106 с.

статті у наукових журналах і збірниках наукових праць:

  1. Кардаш Л.В. Лінгвістичні основи формування риторичних умінь старшокласників. Молодий учений. №5(69) травень, 2019. С.130-134
  2. Кардаш Л.В. Роль складних речень в українській мові (на матеріалі поеми Лесі Українки «У пущі»). Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Філологія. Випуск 38, том 3. м.Одеса. 2019. 197 с. С. 98-101 (у співавт.).
  3. Кардаш Л.В.Звертання у художньому тексті (на матеріалі повісті Гната Хоткевича «Довбуш»). Наукові записки Міжнародного гуманітарного університету. Секція Філологія. Випуск 31. м. Одеса. 2019. 188 с. С. 80-84. (у співавт.).
  4. Кардаш Л.В.Синтаксичні одиниці в українській мові (на матеріалі поеми «Енеїда» Івана Котляревського). Теоретична і дидактична філологія. Випуск 31. Переяслав: Домбровська Я.М., 2020. 216 с. С. 182-193 (у співавт.).
  5. Кардаш Л.В.Форми вираження присудків у сучасній українській мові (на матеріалі повісті «Чернець і князь» Юрія Хорунжого). Закарпатські філологічні студії. №13/2020. Т. 1. Ужгород. 2020. 186 с. С. 121-127 (у співавт.).
  6. Кардаш Л.В.Семантико-синтаксична валентність іменника (на матеріалі роману «Маруся» Василя Шкляра). Закарпатські філологічні студії. №14/2020. Ужгород: Видавничий дім «Гельветика», 2020. 298 с. С. 86-91 (у співавт.).
  7. Кардаш Л.В.Семантичні типи складносурядних речень в українській мові (на матеріалі повісті «Біль і гнів» Євгена Гуцала). Теоретична і дидактична філологія. Випуск 32/2020. Переяслав (Київська обл.): Домбровська Я.М., 173 с. С. 151-161 (у співавт.).
  8. Кардаш Л.В.Семантичні значення дієслів у сучасній українській мові (на матеріалі роману «Діва Млинища» Володимипа Лиса). Теоретична і дидактична філологія. Випуск 33/2020. Переяслав: В-во Я.М. Домбровська, 2020. 122 с. С. 107-117.

Навчальні дисципліни: «Сучасна українська літературна мова», «Сучасна українська мова» «Українська діалектологія», «Стилістика української мови», «Теорія і практика редагування», «Історія української та зарубіжної журналістики».

Перейти до вмісту