Довбня Петро Іванович

Довбня П.І.

Довбня
Петро Іванович

учитель вищої категорії, старший вчитель, відмінник освіти України, засновник власної математичної школи, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри математики, інформатики та методики навчання

ГРАФІК КОНСУЛЬТУВАННЯ:

понеділок 1000–1600
п᾿ятниця: 1200–1600

кабінет № 306
(корпус школи № 4, поверх 3)

КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ:

+ 38 (04567) 5-4542

+38 (063) 745-83-58

 do_bre@ukr.net

Біографічні відомості. Народився у 1961 р. на Житомирщині.

Навчання. У 1983 році закінчив Черкаський державний педагогічний інститут імені 300-річчя возз’єднання України з Росією і отримав повну вищу освіту за спеціальністю: «фізика і математика» та здобув кваліфікацію учителя фізики і математики та звання учителя середньої школи. Кандидат педагогічних наук. Дисертацію на тему «Становлення та розвиток Київської науково-математичної школи (кінець ХІХ ст. – початок ХХ ст.) (педагогічний аспект)» захистив у спеціалізованій вченій раді Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова у 2010 році. Присвоєно вчене звання доцента кафедри математики,інформатики та методики навчання  у 2014 р.

Робота. З 15.08.1983 р. по 02.11. 1983 р. вчитель математики середньої школи №2 м. Переяслава-Хмельницького.

З 12.11.1983 р. по 1.06.1985 р. проходив військову службу у збройних силах Радянського Союзу. Нині старший лейтенант запасу Збройних сил України.

З 1.07.1985 р.по 30.10.1998 р. працював у СШ №2 м. Переяслава-Хмельницького на посадах вчителя математики, заступника директора з навчально-виховної роботи.

З 30.10.1998 р. по 29.08.2003 р. працював на посаді головного спеціаліста відділу освіти Переяслав-Хмельницького міськвиконкому.

З 01.09.2003 р. по даний час – викладач, старший викладач, доцент кафедри математики, інформатики і методики навчання ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».

Суспільно-громадська діяльність. Петро Іванович дві каденції був депутатом Переяслав-Хмельницької міської ради, очолював депутатську комісію з питань освіти, медицини та культури. У 2016-2019 рр. – заступник голови підкомісії математики, фізики, інформатики науково-методичної комісії сектору вищої освіти Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України, член  експертної комісій МОН України з акредитації (ліцензування) та експертизи шкільних підручників з математики. Член журі міського та Київського обласного конкурсу-захисту учнівських науково-дослідних робіт Малої академії наук України. Член ради природничо-технологічного факультету. Заступник завідувача кафедри математики, інформатики та методики навчання. Член профспілкового комітету університету.

Коло наукових інтересів. Наукові пріоритети Петро Іванович зосереджувалися на актуальних  проблемах педагогіки, навчання і виховання студентської та учнівської молоді питаннях, методики навчання математики, комп’ютерної геометрії, застосуванні комп’ютерних технологій в освіті.

Наукове керівництво. П.І. Довбня приділяє велику увагу науковій діяльності кафедри, наслідком чого стала значна кількість курсових робіт, понад 40 успішно захищених бакалаврських, дипломних і магістерських досліджень, низка студентських наукових статей. Під керівництвом Довбні П.І. студенти брали участь та були призерами і переможцями I та II етапів Всеукраїнських та Міжнародних конкурсів студентських наукових робіт.

Петро Іванович – науковий консультант науково-дослідницьких учнівських робіт міського та обласного відділення МАН України з математики та математичного моделювання.

Основні наукові праці. Петро Іванович Довбня – автор понад 80 наукових праць.

Інформація про діяльність науково-педагогічного працівника Довбні П.І.

Статті:

  1. Створення інтерактивних тестів у системі динамічної математики GEOGEBRA Комп’ютер у школі та сім’ї.  №3. С.38-42.
  2. Еколого-валеологічна спрямованість шкільного курсу математики. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: Науково-теоретичний збірник. – Переяслав-Хмельницький, 2013. Вип.29. С. 50-55.
  3. Технологія складання комп’ютерних тестів з математики засобами MS EXCEL Школа першого ступеня: Теорія і практика: Збірник наукових праць Переяслав-Хмельницького держ. пед. ун-ту ім. Г. Сковороди / Переяслав-Хмельницький держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди. – Тернопіль: Астон, 2012. Вип. 37-38. С. 71-83
  4. Генезис Київської алгебраїчної школи академіка Дмитра Граве Техника и технология. Актуальные научные исследования. Теория, практика. 03.2015-31.03.2015г.:. Сборник научных докладов. Познань (Польща), 2015. С.66-69
  5. Педагогічні аспекти алгебраїчної школи Д.О.Граве. Педагогика. Наука вчера, сегодня, завтра./Pedagogika/ East European Conferenct 06.2017-30.06.2017 Лодзь\Łódź (РІНЦ)
  6. Створення інтерактивних тестів у системі динамічної математики GEOGEBRA  Комп’ютер у школі та сім’ї.  №3.  С.38-42
  7. СКМ “Geogebra” як засіб інтеграції математичних знань” Актуальні питання сучасної інформатики: Тези доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю Сучасні інформаційні технології в освіті та науці‖ (10-11 листопада 2016 р.) / за ред. Т. А. Вакалюк. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2016. Вип. 3. 292 c.
  8. Теореми Чеви і Менелая в шкільному курсі математики Матеріали ХХХІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Вітчизняна наука на зламі епох: проблеми та перспективи розвитку»: Зб. наук.праць. ‒ Переяслав-Хмельницький, 2017. Вип. 33. с.117-121
  9. Побудова динамічних стереометричних моделей у середовищі GEOGEBRA 3D .Комп’ютер у школі та сім’ї. №7(143). С.16-27
  10. Комп’ютерний контроль знань студентів-філологів (на матеріалі старослов’янської мови). Професійна освіта: методологія, теорія та технології. Переяслав-Хм., 2018. Вип. 7/1. С. 98-117 (у співавторстві).
  11. Комплексний підхід до організації повторення в шкільному курсі геометрії. Матеріали Х Міжнародна науково-практичної інтернет-конференція «Проблеми та перспективи розвитку науки в країнах Європи та Азії: Зб. наук. праць. Переяслав-Хмельницький, 2018. с. 89-91

Посібники:

  1. Елементи топології. Навч.-метод. посіб. Переяслав-Хмельницький: ФОП О.М. Лукашевич, 2013. 130 с
  2. Педагогічна практика студентів (для студентів спеціальності «математика). Навч.-метод. посіб. Переяслав-Хмельницький: ФОП О.М. Лукашевич, 2013. 106 с
  3. Довбня П.І. Диференціальна геометрія і топологія: навч. посібник. Переяслав-Хмельницький: Домбровська Я.М., 2020. 230 с.
  4. Довбня П.І. Педагогічна практика: Навчально-методичний посібник. Переяслав-Хмельницький: Домбровська Я.М., 2020. 136 с.
  5. Довбня П.І. Курсова робота. Переяслав-Хмельницький: Домбровська Я.М., 2020. 30 с.
  6. Довбня П.І. Бакалаврська робота. Переяслав-Хмельницький: Домбровська Я.М., 2020. 41 с.

Навчальні дисципліни: Працював і працює над удосконаленням навчально-методичних комплексів із таких дисциплін: лінійна алгебра, аналітична геометрія, основи наукових досліджень, математичні моделі в суспільних і природничих науках, математична логіка та теорія алгоритмів, методика навчання математики, історія математики, вибрані питання методики навчання математики, наукові основи шкільного курсу математики, математична освіта та наукові школи України, диференціальна геометрія і топологія, комп’ютерна геометрія, методика математики у вищій школі.

Державні нагороди:

Урядові нагороди та відзнаки Міністерства освіти і науки України, Державного комітету телебачення та радіомовлення України:

1996 р. – Нагрудний знак «Відмінник народної освіти України»;

Відзнаки виконавчих органів місцевого самоврядування:

Має 3 відзнаки та нагороди обласного рівня та 14 відзнак регіонального та університетського рівня.

Перейти до вмісту