Довбня Людмила Еммануїлівна

Довбня Л.Е.

Довбня
Людмила Еммануїлівна 

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри української лінгвістики і методики навчання

 

ГРАФІК КОНСУЛЬТУВАННЯ:

середа: 11:30-15:30
кабінет № 304
(філологічний факультет, поверх № 3)

четвер: 16.00-18.00
кабінет № 429
(корпус № 1, поверх № 4)

КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ:

+ 38 (04567) 7-19-99
ljudmila_d@ukr.net

Біографічні відомості. Народилася в м. Переяславі-Хмельницькому на Київщині.

Освіта.

1980−1984 рр. – навчання в Черкаському державному педагогічному інституті (повна вища освіта за спеціальністю «Російська мова і література», кваліфікація: учитель російської мови і літератури і звання учителя середньої школи (диплом ИВ-1 № 142728)).

1990 – 1993 рр. – навчання в аспірантурі Черкаського державного педагогічного університету та Київського державного лінгвістичного університету.

1993 р. – захист кандидатської дисертації з теми «Семантична трансформація спільнослов’янських слів у російській та українській мовах» за спеціальностями 10.02.01 – російська мова, 10.02.02 – українська мова  у спеціалізованій вченій раді Українського державного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Присудження наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальностями російська мова, українська мова (диплом КН № 003949).

1996 р. – присвоєння вченого звання доцента кафедри української лінгвістики та методики навчання (рішення вченої Ради Українського державного педагогічного університету від 25.04.1996 р., протокол № 9 (атестат доцента ДЦ АР  № 003964).

2007 – 2009 рр. – навчання в Державному вищому навчальному закладі «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» (повна вища освіта за спеціальністю «Українська мова і література», кваліфікація: учитель української мови і літератури, зарубіжної літератури в ЗОШ І-ІІІ ступенів (диплом 12 ДСК № 158252)).

Робота. Основні етапи науково-педагогічної діяльності в закладах середньої і вищої освіти та інша робота за фахом:

1984 – 1989 рр. учитель російської мови і літератури в середній школі № 2 м. Переяслава-Хмельницького.

1989 – 1993 рр. – викладач кафедри російської мови і літератури Переяслав-Хмельницького філіалу Київського державного педагогічного інституту ім. О.М. Горького.

1993 – 1994 рр. – старший викладач кафедри української мови і методики викладання в педагогічному університеті Переяслава-Хмельницького.

1993 – 1997 – літературний редактор газети «Папірус» (за сумісництвом).

1994 – 1996 рр. – в. о. доцента кафедри української мови і методики викладання.

З 1996 р. до сьогодні – доцент кафедри української лінгвістики і методики навчання.

1998 – 1999 рр. – літературний редактор газети «Оберіг» (за сумісництвом).

2000 – 2003 рр. – літературний редактор газети «Переяславська Рада» (за сумісництвом).

2002 – 2023 рр. – доцент кафедри теорії та методики мов, доцент кафедри педагогіки, теорії і методики початкової освіти (за сумісництвом).

2002 – 2009 рр. – доцент кафедри українського і загального мовознавства Київського славістичного університету (за сумісництвом).

2010 – 2021 рр. – літературний редактор ТРК «Альта» (за сумісництвом).

Стажування: науково-педагогічне стажування з теми «Сучасна українська лінгвістика та лінгводидактика» в Ізмаїльському державному гуманітарному університеті, свідоцтво про підвищення кваліфікації ПК 02125467/000053-19 від 06 червня 2019 р.

Підвищення кваліфікації:

Онлайнові курси Університету Григорія Сковороди в Переяславі:

  1. Цифрова трансформація освіти: виклики, технології, ресурси (2022 р.).
  2. Цифрова трансформація освіти: виклики, технології, ресурси (2023 р.).

Онлайнові курси на платформі Clarivate впродовж 2022 – 2023 рр.

Теми:

  • Journal Citation Reports;
  • Створення та корегування профіля науковця у Web of Science;
  • Відкритий доступ в Україні та світі;
  • Публікаційний процес у деталях;
  • Цитування та наслідки;
  • Оновлення продуктів Clarivate для наукової діяльності 2023;
  • Як працювати у Web of Science;
  • Авторські профілі;
  • Журнали для публікації;
  • Про фінансування наукових досліджень;
  • Профіль дослідника у Web of Science;
  • ChatGPT: що потрібно знати науковцям, освітянам, бібліотекарям;
  • Web of Science та InCites оновлення 2022;
  • Інтеграція платформ Web of Science та ProQuest;
  • Вступ до наукометрії;
  • Хижацькі видання vs бібліотекарі та науковці;
  • Пошук та аналіз патентної інформації;
  • Основи наукометрії;
  • Хижацькі видання: розпізнати та уникнути;
  • Оцінка міжнародної співпраці;
  • Web of Science Core Collection: нові та старі можливості для науковця та адміністратора;
  • Базові можливості роботи в Web of Science Core Collection;
  • Як обрати видання для публікації та не помилитися з вибором;
  • 20 років Будапештській ініціативі відкритого доступу: як змінився публікаційний ландшафт;
  • Цитування та їхній аналіз;
  • Відкритий доступ та відкрита наука;
  • Презентація наукових здобутків вченого;
  • EndNote: оформлення бібліографії статті за форматом журналу;
  • Аналіз грантової підтримки та ефективності співпраці за даними Web of Science та InCites;
  • Автори та цитування;
  • Clarivate для науковців;
  • Практикум: Web of Science Core Collection: базовий та розширений пошуки;
  • Research Smarter: Прикладна наукометрія;
  • Research Smarter:
  • Derwent Innovation Index: додаткові можливості для наукових досліджень;
  • Research Smarter: Огляд літератури на відмінно;
  • Research Smarter: Рішення Clarivate для позиціонування ВНЗ у GRAS рейтингу;
  • Research Smarter: SWOT-аналіз в InCites: справжній коректний аналіз за спеціалізаціями;
  • Research Smarter: Демонстрація досліджень вашої установи;
  • Збільшення вашого наукового внеску у досягнення Цілей сталого розвитку ООН (UN Sustainable Development Goals);
  • Research Smarter: Світ цитувань;
  • Research Smarter: Новий Journal Citation Reports.

Суспільно-громадська діяльність.

Неодноразово була членом журі І етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Київського обласного комунального позашкільного навчального закладу «Мала академія наук учнівської молоді», членом оргкомітету І етапу 4, 5, 6-го Міжнародних мовно-літературних конкурсів учнівської та студентської молоді ім. Т.Г. Шевченка, упродовж багатьох років була членом редакційної колегії наукового фахового видання «Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», рецензентом збірника наукових праць «Наукові горизонти»; є членом редколегії збірника наукових праць «Наукові горизонти»; здійснювала наукове консультування з філології місцевих ЗМІ: ТРК «Альта» та газети «Вісник Переяславщини»; нині здійснює наукове консультування «Адвокатського бюро Андрія Чичиркіна».

Коло наукових інтересів охоплює порівняльно-історичне й типологічне мовознавство, українське мовознавство в історичному та функціональному аспектах, семасіологію, лінгводидактику вищої школи тощо.

Наукове керівництво. Систематично здійснюється керівництво курсовими, бакалаврськими та магістерськими дослідженнями, а також студентськими науковими статтями.

Основні наукові праці. Автор та співавтор близько 180 публікацій в Україні й за кордоном, серед яких – розділи в монографіях, статті, навчальні й навчально-методичні посібники для студентів вищих навчальних закладів. З-поміж них слід виокремити такі праці:

розділи в монографіях:

видавництво України:

Етнолінгвістичні студії Олени Курило (у співавторстві). Людино- й культурознавчі пріоритети сучасного мовознавства: напрями, тенденції та міждисциплінарна методологія: колект. моногр. / гол. ред. К. І. Мізін. Переяслав-Хм., Кременчук: ПП Щербатих О.В., 2019. С. 54-61;

видавництво країни-члена ЄС (Латвії):

Distance learning: possibilities, experience, reccomendations. Modernization of research area: national prospects and European practices: Scientific monograph. Riga, Latvia, 2022. Р. 530-559;

фахові статті: Інноваційна суспільно-політична лексика України: семантико-словотвірна мотивація. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія філологічна. Острог, 2015. Вип. 53. С. 91-95; Комп’ютерний контроль знань студентів-філологів (на матеріалі старослов’янської мови). Професійна освіта: методологія, теорія та технології. Переяслав-Хм., 2018. Вип. 7/1. С. 98-117 (у співавторстві); Діапазон рухомості наголосу в морфемній структурі українських іменників чоловічого роду. Теоретична і дидактична філологія: зб. наук. праць. Переяслав-Хм., 2018. Вип. 27. С. 122-131 (у співавторстві); Порівняльно-історична фонетика як засіб з’ясування української мовної генеалогії (за матеріалами статті Є. Тимченка «Словянська одність і становище української мови в словянській родині»). Теоретична і дидактична філологія. Серія «Філологія»: зб. наук. праць. Переяслав-Хмельницький, 2019. С. 12-22 (у співавторстві); Семантична трансформація українських лексем на позначення матеріальних першооснов буття. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологія». Наук. журнал. Вип. 6 (74). Острог: Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2019. С. 119-121. DOI: 10.25264/2519-2558-2019-6(74)-118-120, а також низка інших.

статті у фахових  виданнях України (категорія Б):

1.Довбня Л.Е. Розвиток семантичної парадигми українських якісних прикметників. Актуальні питання гуманітарних наук: Міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Вип. 37. Дрогобич, 2021. С. 30-33. DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/37-1-19

2.Довбня Л.Е., Товкайло Т.І. Постать Івана Франка в історії української мовознавчої науки. Соціум. Документ. Комунікація. Серія «Історичні науки». Переяслав, 2020. Вип. 10. С. 240-260. DOI: https://doi.org/10.31470/2518-7600-2020-10-240-260

3. Довбня Л.Е., Товкайло Т.І. Неологізми та їх відтворення в інтернетних засобах масової комунікації. Соціум. Документ. Комунікація. Серія «Соціальні комунікації». Вип. 14. Переяслав, 2022. С. 209-232. DOI: https://doi.org/10.31470/2518-7600-2022-14-209-232

4. Довбня Л.Е., Товкайло Т.І. Етимологічний аналіз у факультативному курсі ЗЗСО «Історико-лінгвістичне коментування динамічних процесів української мови». Актуальні питання гуманітарних наук: Міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Вип. 52. Т. 1. 2022. 274 с. С. 225-231. DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/52-1-33

5. Довбня Л.Е. Актуальність трансформації однієї мовної норми: як українською називати короля Великої Британії? Актуальні питання гуманітарних наук: Міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Вип. 56. Том 1. 2022. С. 147-152. DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/56-1-21

навчальні та навчально-методичні посібники: «Сучасна українська лінгвістика» (2013 р., у співавторстві), «Ділова українська мова» (2014 р., у співавторстві»), «Енциклопедичний словник символів культури України» (2017 р., у співавторстві), «Лінгвістика та лінгводидактика: кредитно-трансферний магістерський курс» (2017 р., у співавторстві), «Сучасна українська літературна мова» (2017 р., у співавторстві), «Історія українського мовознавства в іменах» (2018 р., 2019 р., у співавторстві); Методичні рекомендації до написання, оформлення та захисту магістерських робіт для здобувачів спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література) денної, дуальної та заочної форм навчання. Переяслав: Домбровська Я.М., 2023 (у співавторстві).

Навчальні дисципліни: сучасна українська літературна мова, старослов’янська мова, історична граматика української мови, вступ до історичного вивчення української мови, історія українського мовознавства, українська мова за професійним спрямуванням (для нефілологічних спеціальностей).

2000 – 2023 рр. – низка університетських грамот і подяк за багаторічну сумлінну працю та вагомий особистий внесок у розвиток наукової сфери.

2009 р. – Почесна грамота МОН за багаторічну сумлінну працю та вагомий особистий внесок у розвиток наукової сфери (№ 134454 від 13 травня 2009 р.).

2013 р. – Почесна відзнака Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету (№ 225 від 04 квітня 2013 р.).

2022 р. – Нагрудний знак «Відмінник освіти» (№ 185-к від 9 серпня 2022 р.).

Перейти до вмісту